Dramatisk hemresa

NU sitter jag altså här hemma på rönnbärs, dagen före julafton, med ungefär noll komma noll en julkänsla. Den enda procent julkänsla jag fick var när jag körde upp på rönnbärs och såg vårat jul-fina hus=) Det förtjänar nästan en hel procent julkänsla, faktikst. En procent jul känsla..

Hemvägen var inte så långtråkig som jag hade trott den skulle bli. Ungefär 2 mil fårn umeå var vägen ockuperad av en hel renflock som tyckte att dom nog skulle stå där och slicka fram en asfalt fläck. -morr- renar på vägen är det värsta som finns, dom bryr sej inte om man tutar, så man får fint zick-zacka sej mellan renhopen för att komma förbi. Dom borde låsas in i burar, eller åtminstoinde hagar som hästarna tvingas stå i dag ut och dag in. Men renar, neej, dom får gå ner till skåne om dom får lust till det.
Hrmm.... och ungefär halvvägs var jag en hårsmån att köra på en älg, med två kalvar i följd. Om inte älgen hade tvärångrat sej och vänt på en femöring hade det tagit rätt i huven(!) när jag bromsade bara gled det. "Nu går det åt helvette", hann jag tänka i alla fall.
I Åmsele gatt jag gå in i kiosken med Eiya i jackan och be om att få låna toaletten för att hon hade satt sej i hennes eget bajs-inte så fräscht- hon i kassan såg dock inte så nöjd ut... förstår inte...

Resten av resan var dock händelselös... lyssnade på Bob Dylan, Ryan Adams och DIsney låtar (roligt att försöka kraxa med i låtarna)

Det känns riktigt skönt att vara hemma, nästan lika skönt som det känns att ha fått ledigt i nästan 2 veckor =) wihiiiie

Snart kommer Maya och Jonas hem, då ska vi hyra film och köpa något nyttigt för själen att tugga, medans jag väntar ska jag nog ta och borsta Teddy lite grann, han ser ut som en levande lovika(tove)- vante

Hur ska jag klippa mej??
Förslag, någon?





Kommentarer
Postat av: natt

frisyren längst till höger va snygg :)

2008-12-24 @ 10:58:02
URL: http://meandmrlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0