15 dec och bara 9 dar kvar till jul

HOLA!

Så var det åter måndag igen, och back to work. -huhu- 
Det känns himla skönt att jag bara har 6 arbetsdagar kvar till mitt "jullov", jag är nämligen ledig from 23dec till den 5jan och det känns ju inte helt fy skam.
Snart är det julafton, och nyår är bara runt hrönet... Snart är det 2009. 2009! Tänk så gammal man kommer att låta när ens ev barn frågar vilket år man är född. "Jaa, jag är född 1987."=)
Det är fränt endå att man fått vara med om ett års-millenium.

Jag kommer ihåg hur man satt hemma och spänt väntade på att det skulle bli år 2000, men inget hände ju! inte ens lite krux med datorerna fick man. Jag vet inte om man kan säga att det är "tråkigt" att inget hände, men man hade ju hoppats på något i alla fall.
Nåja, man får väl "vänta" till den 21 dec 2012 istället -Domedagen, om man tror på vad Mayaindianerna hade att säga.
Dom gjorde en kallender under sin klassiska period, och den kalendern slutar 21 december 2012. Dom har haft rätt i mycket, och dom kunde mer om astronomi än någon annan, så vem vet? Kanske händer det något, kanske inte.
Jag tycker i alla fall inte om den tanken



Jag gick en svång på stan med Ida idag. Inhandlade dom sista julklapparna till (dej) mamma och farfar, så nu är allt klappat och klart! (ja tycker att jag var lustig nu)

Vi kanska ska ändra våran placering av katterna i jul, så att Idas katter är hos Kim och mina hemma på rönnbärs, och inte tvärtom. Mamma ringde igår och föreslog det, eftersom hon kanske har bättre överseende utifall att Eiya skulle ha sönder något... vilket jag tror är en stor chans att hon har, med tanke på att hon aldrig har sett en sån stor leksak (julgran) förut. Bustroll!

Nu ska jag ta och göra något att äta
HOLA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0