Håhåjaja

Nu sitter jag här och kämpar med att lära mej "Captain Kennedy" på gitarren. Timmy har visat mej alla accorden och hur jag ska spëla men jag lyckas ändå inte riktigt få kläm på det. Riktigt svår melodi, enligt mitt tycke. Svårt att avgöra när man ska börja sjunga och hålla takten. Kan bero lite på min ur-usla taktkänsla, som enligt Bo-boo går hur bra som helst att träna upp...Men vad vet jag? jag kanske är ett sånt där omöjligt fall, dömd att misslyckas =P heh, nääe, jag har bestämt mej för att lära mej den låten, och banne mej, det ska jag också! Vänta bara...

Hittils har min dag spenderats på jobb, liten promenad, snack med Bea, besök av syster, mat+vänner och julklapps-sökning på internet. Jag har faktikst hittat fyra riktigt bra julklappar till, så nu är det inte alltför många kvar. Jag måste bara beställa dom och slå in dom (vilket är det roligaste), men jag tänkte att jag skulle vänta till nästa vecka då jag får min lön, då blir det julklapps-shopping på riktigt (stavade shopping med ch först, men det såg ju himla fel ut). Åsså måste jag på affären brevid Tiimari, dom har så himla läckert papper och fina söta ståltrådsband, det är ju lite roligt att piffa upp klapparna litegrann.
På tal om att piffa till saker, såg jag en kul tant idag,  med knallrött hår, en alldeles alldeles för liten klänning och läppstift på en fin, ojämn linje runt munnen, undra om hon hade brådis någonstans?

Nej- tillbaka till mitt gitarr-spelande. Nu har fingrarna vilat nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0