Inte kul alls

En sak jag hatar med att det börjar bli sommar är alla jävla spindlar som börjar krypa fram. Dom dras till folk som är livärdda för dom, jag lovar!
Jag har redan sett två stycken inomhus idag, och jag kan svära på att en av dom var en sån där Mördar Spindel (en sån som kan skrämma livet ur en) jag gav ifrån mej ett väldigt feminimt skrik, och två killar rusade nerför trappan till min undsättning. Puh!
Jag har sån fobi att jag inte kan vistas i ett rum där jag vet en spindel varit om ingen burit ut -eller helst- dödat den! (jag är lite mordiskt på den fronten) och om det är en spindel på golvet i ett rum kan jag inte gå runt eller över den, jag blir en staty tills någon kommer och räddar mej=)
Det är ganska jobbigt, både för mej och dom i min närhet.
Dom är lömska, dom små äckel krypen! Dom kan komma från vilket håll som helst... upp, ner, sidan, vinden?

En gång hemma på Rönnbärs när jag stod och duschade så såg jag skyggan av en spindel på duschdrapperiet, så jag började genast ropa på pappa. Dock var det ingen hemma för stunden, så jag fick -vettskrämd- stå där i ca 30 minuter och yla innan någon kom, vattnet hade sedan länge blivit kallt...brr...

Ett annat vårteckan man kan se, eller snarare känna av, är hästarna. Dom blir som små oinridna bus-frön när dom känner att våren har kommit.
Det fick Nikas "mamma" känna smaken på i förrgår när Nika lyckades bocka av henne udner en ridtur.
Hon kom dock "lindrigt" undan med hjärnskakning och ett mest troligt trasigt revben.
Därför ska jag även idag (som inte är min vanliga riddag) ut och rida den lilla rodeo-hästen.

Wish me luck (OBS inte Nika på bilen -hehee-)



Jag är inte ett fan av rodoe om någon undrar, jag tycker det är väldigt grymt mot hästen...

Lektion Nr:1 Att lära sej flyga
Kasta dej mot marken och försök missa

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Malin

fy för den lede, jag kan bara hålla med i det du skrivit om äckliga,vidriga, otäcka, hemska, satansdjuren spindlar!!! fy fy fy, dom borde faktiskt få utrotas, tycker jag!! jag är lika "löjligt" livrädd som du beskriver att du är, det är HEMSKT! och det värsta med dom där vidriga, äckliga, hemska äckelpäckeldjuren är ju just det att dom kan komma från ingenstans alls, och vara vart som helst, när man minst anar.... fan, nu kommer jag vara paranoid som fan resten av kvällen!!!

2009-04-21 @ 18:34:55
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: Malin

lycka till med vildhästen imorn förresten!:) hoppas du slipper bli avkastad ;)

2009-04-21 @ 18:36:15
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Usch! Hatar också spindlar! :S





Puss!

2009-04-21 @ 18:39:34
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja tycker också det är grymt mot hästen , komentera blogg o läs puss

2009-04-21 @ 19:22:44
Postat av: mija

MEN JAA !!

jag är också sådär sjukligt rädd, helt sonika kan jag börja grina om dom är där helt plötsligt.

o ludde håller ju på o bli tokig på mig o de är såååå fjantigt :S hanvill gärna jag ska gå i terapi.

har faktiskt tänkt på de. Men fasar när jag tänker på att man måste utsättas för dom :/

2009-04-21 @ 20:54:35
Postat av: Anonym

ja fy faan, "spindel"-hårslingor är inte att leka med! ..man kan ju verkligen känna sig en aning psycho efter såna där otrevliga påtvingade möten! :P

2009-04-21 @ 22:11:33
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: Louise - Ur mitt eget perspektiv

Mohaha javisst! Fram med insektsprayen så gör vi oss av med dom!





Puss!

2009-04-21 @ 22:43:39
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Evelina

Nämen hej på dig :)



Självklart minns jag dig :) Hur står det till ? Vad gör du nu för tiden ? Och rider du något ? :)

2009-04-22 @ 11:35:28
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0