Dunka dunka dunka

Timmy och hans pojkvänner spelar World Tour och dricker öle för fulla muggar. Nåja, det är ju trots allt lillördag, och är man sjukskriven får man utnyttja såna tillfällen. Vad dom andra pojkarna har för lam ursäkt vet jag dock inte.
(tanken om att råka bryta någonting ligger och tar upp onödigt stor plats)

Jag är alldeles utom mej av förtvivlan angående Danika...
än så länge har hon skött sej exemplariskt på våra skritturer. Inte ens på hemvägen har hon haft en tanke om att slå med huvudet eller takta. Hon lunkar stadigt på med spetsade öron och bara frustar.
Jag är som sagt väldigt förbryllad.


Jag har även hunnit med en sväng på Nolia i helgen. Ojoj vad mycket det finns! Alldeles för mycket för min alldeles för lilla plånbok.
Efter många om och men fick ja trots allt med mej några "fynd" hem. Timmy blev väldigt stolt över mej när jag visade min fina häst-staty som jag, enligt mej, köpte för ett vrakpris. Han tyckte inte alls att det var ett onödigt köp. 


 




Jag brukar skämta och säga att Eiya nog har alla bokstavskombinationer som det finns att ha, både framför sej och bakom sej. Det finns också tillfällen då jag säger det utan minsta ironisk antydan, inget gömt leende bakom hårda ord.
Igår var ett sådant tillfälle.
Sedan i lördags har vi ett nytt klösträd, ett sådant som går hela vägen upp till taket, vilket Eiya tycker är mycket spännande!
Hon gör som vanligt av sej med sin överskottsenergi genom att susa likt Stålmannen genom lägenheten, med öronen strukta bakåt (av vinddraget kanske?) och en halvgalen glimt i ögat. Hon brukar nöja sej med det, att hoppa upp och ner från soffan och krulla till mattorna lite. Men inte igår.
Igår bestämde hon sej för att inviga trädet ordentligt! Med väldigt liten möda tar hon sej längst upp på klösträdet (ca 30 cm från taket), sedan sätter hon sej och vickar på rumpan och tar sats för att hoppa till tv bordet! (ca 3 meter ifrån)

Jag vill påminna om att detta går i väldans fart, och att allt var över på två röda...
Vist, hon landar på bordet som tänkt. Men en sak som inte var inberäknat i hennes talangfulla hopp var duken på brodet.
Duns! Gliid! Swusch! Krasch!
...och två glas, en ljuskrona, tre doftljus och en duk ligger på bordet.

Har Eiya lärt sej något av detta? Nej, jag tror inte det.


Flyg-Eiya (dock inte under den omskrivna akten)



  

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha de där klösträdet kanske inte var någon bra ide :P

2009-08-05 @ 23:42:45
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Johanna

åååh, den draken tänkte jag köpa... Nu ångrar jag mig

2009-08-06 @ 02:06:40
URL: http://ovart.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha, vänta bara, hon lär nog bli piggare..klart hon är lugn och nöjd nu, hon har ju fått sig ett nyp ;)

/Jenny

2009-08-07 @ 17:22:29
URL: http://djungeltrumman.strongsouls.se
Postat av: Katta

HAHAHAHAHHA (lite efter i läsningen men) - Jag tror jag skrattar ihjäl mig resten av kvällen bara av detta underbara inlägg med fantastiska bilder!! Jag undrar också varför mina katter inte ens är intresserade av såna där träd!?!



Hoppas allt är bra med dig!

2009-08-18 @ 17:12:04
URL: http://www.letmesayasingleword.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0