Jippie kayey

Tusan också! Nu har Timmy fixat så att både min bärbara dator och hans dator har internet..
Somliga kan tycka det kan vara "skönt" att slippa trängas på en dator, men jag är inte en av dom somliga! Det enda posetiva är att jag nu kan sitta i sängen, men det är då det enda.

Jag har hört att det ska vara så mycket smidigare med en bärbar, bara att stoppa den i väskan och sätta sej i gräset -Jo pyttsan!
Ända sedan den fick provsmaka rödvin har den inget annat än krånglat! Först börjar den låta som en hel bi-svärm, för att sedan övergå till ett högt, mycket irriternade, pip.
Så här kan det inte fortsätta, tänkte jag. Så jag stängde helt enkelt av den.
Morgonen därpå startade jag den på nytt, och den startade faktikst! Problemen började inte förrän jag skulle söka på google.. Vinet gjorde sin rätt, antar jag.
På "Sök" rutan stog alla möjliga bokstäver och figurer, inte alls något i närheten av vad jag skrivit dit, och Enter knappen tycks ha avlägsnat sej helt från tangentbordet...
Till och med Touchen svek mej när pilen flög från höger och vänster utan något mål.

Men jag är inte den som är den! Det tog inte lång stund innan jag insåg att jag inte hade någon chans mot denna helvetes maskin utan spurtade in till stan och kom hem med ett nytt tangentbord och en ny mus.

Jag är fortfarande osäker om man kan kalla min dator "bärbar", med alla extra prylar som sitter i den. Men så länge man kan snöra in den i en väska (om det så ska vara en stor en) så finns det väl ingen orsak att tveka?


Maoui, Eiya och Moi


Kommentarer
Postat av: Mli

Hehe de gör du rätt i :P Har du kollat mailen?

2009-08-06 @ 19:56:43
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0