Spirit

För ungefär 113:e gången har jag nu ännu en gång sett filmen Spirit. Jag är väldigt svag för "barnfilmer", dessutom är filmmusiken helt underbar!

Däremot är det en sak jag verkligen stör mej på... om man studerat hästar så länge för att kunna göra en bra tecknad hästfilm så tycker jag att dom borde lagt märke till att hästar inte slickar i sej vattnet som hundar gör, utan "suger" i sej det -mutter och morr-

Timmy stör sej alltid på att jag måste se extra materialet när jag sett en film, men idag hittade jag något ännu bättre! Nämligen en guide om hur man ritar Spirit.
Jag var inte sen med att haffa penna och papper och dessutom tvinga Timmy att göra desamma. (Sen att han inte ritade klart är ju en annan sak)

Här nedan följer några bilder på vårt ritande: (det som är ritat på tv rutan är det inte jag eller Timmy som ritat =) )


   







Min Spirit fick lite kort snok, och älgliknande bakben, men jag måste ändå säga att Timmys häst blev finast!
Om dom på Dream Works får syn på hans bild kommer dom ångra sej bittert att dom inte viste om hans häst ritar talang.



Kommentarer
Postat av: Mli

Haha ja Timmys bild blev ju hur lik som helst :P Moa du måste ta lärdom av honom -haha-

2009-08-31 @ 23:43:54
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Ja må säjja att ja digga timmys bild, äntligen har jag hittat nån som rita som jag :)

2009-09-17 @ 13:14:44
Postat av: Denice

hahaha, vilken talang han är!!! gud va roligt, har inte skrattat så på länge=)

2009-09-24 @ 14:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0