Varning för känsliga tittare

Josefs glass-abstinent gjorde så att vi alla tre (jag Baby och han själv) bara var tvugna att åka och köpa!

Härmed kan jag meddela att min tidigare favorit i Ben & Jerry gånget Caramel Chew Chew nu ligger på en andra plats. 
På en stolr första plats ligger nu Bohemian raspberry!




Självklart var det inte jag som valde denna Gudomliga glass, utan Timmy. Jag känner att min magkänska helt är ur form eftersom jag envisades om att ta en med kakdeg och choklad. (Jag kommer inte ihåg namnet -så god var den!)
Det är inte första gången jag säger det, och lär heller inte bli den sista. Men hädanefter ska jag köpa allting som Timmy köper.


Vidare till rubriken.





Detta är altså Danikas senaste mästerver!. Fräscht va?! Taget någon dag efter förödelsen.
Varje dag är jag altså tvungen att ta en mycket noggrann titt på detta, lukta på det, tvätta och paketera om henne. Den ca 5 cm långa nålen med penecillin känns väldigt lätt att sticka in efter den rengöringen!
Med andra ord är det en väldans tur att jag inte äter middag före jag åker till stallet.

När jag först kom till olycksplatsen var vi nästan övertygade om att det var ledvätska som strömmade ur såret, veterinären kunde inte heller vara helt säker, men eftersom hon hållit sej feberfri sedan dess och hältan liknar nu mer lite hovömhet kan vi nästan utesluta det. Puh!

Kommentarer
Postat av: Johanna

huvva, såg värre ut än jag hade tänkt mig det i huvudet.

Hoppas det läker fort, fort!

2009-08-28 @ 23:44:35
URL: http://ovart.blogg.se/
Postat av: Mli

Ser ju faktiskt finare ut än jag trodde det skulle göra nu. Skönt att hon har hållit sig från feber, har faktiskt varit lite orolig :)

2009-08-29 @ 02:01:55
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0