Kan vatten bli gammalt?





Jag kommer hem från jobbet och ser att Timmy redan ligger och sussar i sängen, så jag kastar mej i sängen jag med. Men ooh, vad står där? Ett vattenglas! Joo, jag är nog lite törstig.. Mmmm -Klunk- ..... ...uuäää... -spott tillbaka-
 Det smalade typ...beskt. Å pissljummet! Kan vatten smaka beskt? det smakade inte vatten i alla fall! Äckel päckel!
Man lär sej något varje dag, och idag lärde jag mej att man inte ska dricka vatten som stått framme-gud vet- hur länge.
Usch fy och blä!

Idag har det varit en jäkla lång dag. Vi slutade inte förns klockan fem! först var det tjorv om vars vi skulle, sen hittade vi inte dit, åsså såg men knappt vars man körde (kan det sluta snöa nån j-vla gång!!) å bla bla. Det var körigt i alla fall.
Jag är nästan lite lättad att jag slipper rida idag, man hade inte sett ett skvatt! Man har blivit så bortskämd när man alltid haft ridhus.
Nikas "mamma" ska åka bort i helgen så jag ska plåga den stackars hästen både fre, lör och sön=) jag kan knappt bärga mej!

Jag ringde Emil nyss och frågade vilken sorts bil han hade köpt. Den var vit i alla fall, märket kom jag inte ihåg, det jag ville få fram var egentligen om den hade dragkrok=) Han fick direkt för sej att jag skulle vilja låna den för att dra hästtransport..? Jag vet inte vart han skulle ha fått det ifrån, men han hade rätt.
Men inte än på ett tag, först måste krutpaketet få kondis så hon orkar en hel kurs.


Jaa, åsså frågade han vad vi skulle göra imorgon, inte mycket, sa jag eftersom jag har morgon jouren på lördag.

-Ja, du vill väl inte åka fast för fylle-tygling. Hööhöö

Det tog jätte länge innan jag fattade det skämtet, så trött är jag!


     //moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0