Michelingubbe

*Brrrrrr* Jag har just kommit från stallet, och det var kallt! -16 har jag nu, och då är det kallare där borta.
Jag hade tänkt fara till Nika direkt efter jobbet men då ringer Timmy och säger att han vill att jag ska komma hem först så han kan säga hej då (han åkte till Bea och Oskar och ska spendera natten där)
*Morr* måste han vara så söt?!!

Men klädde mej ordentliget gjorde jag i alla fall! Långkalsonger, ridbyxor, chaps, mjukisbyxor och täckbyxor hade jag på mej. Jag kände mej inpackad som en Michelingubbe




Jag tänkte att jag skulle utmana ödet idag och skritta ut barbacka =) Jag hade tillochmed mina "glid-täckbyxor" på mej, så jag var lite inställd på att glida av i alla fall..=) Men lilla Nika skrittade på hur lungt som helst, med spetsade öron, inte ens ett litet taktinslag fick jag! Blä, jag kommer aldrig att ramla av igen.
Men det var faktiskt liite nära på hemvägen, då hon fick lite mera brottom=) Då tvär såg hon ett hemskt spöke i skogen och skyggade till. Då halkade jag lite grann på sidan, men lyckades klamra mej tillbaks (dumma instinkt), varför kan jag inte bara let go? =)

På tal om barbacka... Varför i hela friden har dom kommit på något så idiotiskt som en "barbackasadel"? Är inte hela grejen med att rida barbacka just att det ska vara utan sadel och stigbyglar?!
Det blir ju FUSK! Då rider man INTE barbacka. Så det så!

Nu ska jag fortsätta äta min pommes.
Vad är det för skillnad på pommfrites och pommstripes??






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0