Tillåt mej att presentera....

Danika!




Det här är altså min framtida medryttarhäst tre dagar i veckan=)
Jag var och provred henne idag och det gick riktigt bra, vi for en sväng i skogen och "checkade" varandra lite grann=)
Vi kom riktigt bra överens, jag fick ungefär samma känsla som jag hade med Maya(hästen) när jag red, bortsett från att Danika inte skulle komma på tanken att tex bocka eller småstegra om hon inte får som hon vill, som var Mayas dagliga rutiner=)
Så nu behöver inte mamma vara nervös att jag ska ligga medvetslös nägonstans i skogen, som jag kan sätta pengar att hon gjorde när jag red ut på min busponny! =)
Det känns riktigt jävla kul! Det är helt perfekt att hon står en bit utanför stan också, tycker jag, så man får "komma ut" lite.
Hon har inte gjort så mycket, dock. Så med hoppningen blir det som med en unghäst, ungefär, "börja om från början"=) Mitt nya projekt wihiiie!
Vist är hon vacker!? Man får dock  tänka sej mera lurv nu på vintern=). Jag förstår henne, vem vill gå och frysa?
Nu kommer Timmy att få börja se Moa i sitt esse, med hästlukt, ridbyxor, smutsiga skor och rufsigt hår. Paketpris=)

Innan jag for dit bort tänkte jag svänga förbi någonstans och köpa ridbyxor, eftersom mina är hemma på rönnbärs. Men det fanns typ ingenstans i hela Ume. I alla fall inte på djurmagazinet eller InterSport, där jag kollade, så jag fick duktigt rida i mjukisbyxor, och det är inte att rekomendera, kan jag lova...
Men efteråt så for jag på Lantmanna, där fanns det inte heller ridbyxor.. eller jo, det fanns det. I stl 38 och uppåt. Förutom dom med bara tygförstärkt, men såna vill jag inte ha. Usch. Men jag gick ut med ett par nya skor och ridhandskar, "Rosa bandet ridhandskar" så då har jag gjort min goda gärning idag. Puh!
Och ridbyxor hittade jag som tur var på Hippologum, brun/rutiga helskodda. Superb!
Nu är jag All set tills jag får mina riktiga ridkläder.

Nu måste jag duscha... all mina goda häst-lukt-parfym kommer att försvinna..-snyft-

Dagens flin: Timmy frågade efter mitt serat!! Serat? Vad är det för ord? det låter himla kul i alla fall. Lepsyl, Timmy! Man säger lepsyl. Serat! (prova säga det flera gånger efter varann)
Dagens grin: Jag ser en ful böterlapp på bilen huhuuu



Kommentarer
Postat av: Lina

Åååå..vad jag blir avis!

2009-01-18 @ 18:10:58
URL: http://locolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0