God morgon världen

eller eftermiddag. VIlket ni vill.
Jag vaknade på ett mycket trevligt sätt i morse.

Först vaknade jag till av att Maoui hoppade upp i sängen. (Hon är av den "grövre" typen av katter, så det känns. Faktum är att hon faktiskt låter som en människa när hon går nerför trappan. Donk-donk-donk. hon verkar ha missförstått det där med att katter ska vara tysta och smidiga) sedan börjar hon gå och stryka sej mot mitt ansikte. *Kurr kurr*
Mysigt.. fin kisse mao. Men... vad f*n är det som luktar..? *sniff sniff'*
Bajs!
Hon gick och strök sej mot mitt ansikte med en massa bajs fast-torkar i rumpan!
Med ett ryck satte jag mej upp i sängen, och var med ens lika pigg som om någon gall-skrikit i mitt öra.



Idag lite senare ska jag hämta upp Babe och sedan beger vi oss mot Umeå igen.
Hoppas att vi städare lägenheten ordentligt innan vi for, det är ju inte riktigt liia roligt att komma hem till en ostökig lägenhet.

Det är riktigt skönt att ha varit hemma i två veckor, här på rönnbärs eller hemma hos Timmy. Maten serverad på bordet och tvätten tvättad. Och inte att förglömmas alla pengar man "tjänar" in på att slippa köpa mat, och allt annat onödigt.
Det är nästan så att man överväger att flytta hem igen.

Nu har jag bestämt mej, angående mitt hår. Det ska väck!
Inte alls, förstås. Så långt har jag inte kommit. Men jag har inte bestämt mej om jag ska göra det innan det omtalade "Musik vid Malån", som är nästa helg, eller om jag ska vänta tills efteråt..
Ännu en sak man kan lägga till på plus-sidan med att ha en syster som är frisör. Man behöver inte boka tid en månad i förväg.

Just det ja.. bränna ny skiva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0