Semester

Min blogg har varit på semester i två veckor.
Jag med, för den delen. 
Jag kan låtsas att jag inte haft någon tid över att publicera mina händelserika veckor, men saken är den att jag har haft all tid i världen.  Alldeles för mycket tid för att förstå att jag har haft så mycket tid som jag har haft.

Jag och Timmy har i alla haft storartade planer på våran semester i sommar, (och det är väl det som räknas, eller?)
Men redan på Midsommar började oturen, Likt Titanic sjönk våra planer snart i botten..
Jag kommer till det.

Vi spenderade MIdsommar i en avlägsen stuga med det passande namnet "Lappis". Det var hur mysigt som helst!
Dom enda som var där var jag, Timmy, Emil, Sandra, Jocke, en annan Moa och dennes pojkvän. (+ 2 till)
På att inte tala om alla fördärvade mygg!!
Jag kan nästan svära på att någon ond jävel bytt ut vårat myggmedel mot sockervatten. Dom få timmar vi överlevde ute var när vi byggde Midsommarstången, skjöt hagel, brottades eller eldade en hel massa tallgrenar.
Om någon skulle skymtat oss från vägen (vilket inte är så troligt) så skulle dom garanterat trott att vi var ett gång pyromaner som löpte amok.

Jag lyckades hitta sladden till kameran så jag kan till och med bjuda på lite bilder. Dom får tala lite för sej själva.


Lappis






















(OBS! Lägg märke till min kniv i stöveln, och min sjal mot myggen. Nog är man äkta Norrlänning -haha-)



Fastän jag träffade 5 av 7 lerduvor hamnade jag på 4:e plats. Jäkla tjuvtränade pojkar.. -mutter-

Skjuta lerduvor tär på krafterna! Inte mina -förstås, men Jocke låg och sov som ett litet barn innan vi ens hunnit äta middag.







Lite brottning på sidan af.
Jag och Sandra la av en pakt! Vi ska minsann slå pojkarna så det bara dundrar om det! Någon gång... tydligen inte den här gången...





Leker blev det också. Massorr av lekar! (med en tillhörande sång)







Ni på bilderna får ursäkta om ni inte ville vara med här, men jag kan inte hjälpa det!
___________________________________________________________________________
Timmy fick inte vara med på något annat än skjutningen och middagen den kvällen.
 Jag försökte avråda honom, men sen när lyssnar någon på förnuftiga Moa?

Han skulle göra en "mark-bakåt-volt" och det hela slutade med att han brutit av två ben i foten.
Jajjamensan! Så går det om man inte har båda fötterna på jorden.
Han har lite sej själv att skylla, men det är riktigt svårt att inte tycka synd om honom.
Om han inte vore så nedra söt =)

Men men, det är sånt som händer. han är på bättringsvägen nu i alla fall och kan stödja på foten utan kryckor så det ser ut som om det blir någon resa -trots allt!
Jag har ju fortfarande 3 hela veckor kvar av min semester. Oh yes!

Jag har funderat mycket på att gå i förtidspension, men mamma tyckte inte alls det var någon vidare bra idé.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0