Godmorgon gott folk

Klockan är snart tio, och jag har legat vaken i sängen sedan sju... sånt får man göra om man är ledig.
Men snart måste jag börja få något gjort! Jag ska hinna packa och välja ut kläder till i helgen, rida galenpannan och massa annat träkigt. Som att städa fast man är ledig, tillexempel.

Mamma och pappa tog hem Eiya och Maoui till Malå i söndags, dom ska bo där några veckor eftersom jag inte riktigt vet vars jag och Bo-boo kommer att hålla hus på semesern.
Det känns fortfarande helt orimligt att man kan lämna ett halvfullt vattenglas på border, och det står kvar när man vaknar! Eller att man inte vaknar av att dom busar och fräser åt varandra på sängen. Listan kan göras lång.
Tomt är det i alla fall!

Lika tomt är det inte hemma på rönnbärs! 
Teddy har tagit Maouis roll som slagpåse. Eiya ligger och lurar vid varje hörn, och stackars Teddan blir helt förskräckt när hon hoppar på honom. Han har aldrig varit särskilt tuff av sej och han skulle aldrig någonsin säga emot, men i det här fallet borde han kanske tänka om.
och det faktum att Teddy inte är sju längre (snarare närmar sej 13), eller att han inte gör något tillbaka borde få henne att ge upp någon gång. Men vem har någonsin påstått att Eiya har en fungerande hjärna?
__________________________
I förrgår gick (okej körde) jag förbi Ida och Johnny i hopp om att hon skulle ha lite kläder jag skulle få låna.
Jag behövde något "bra" till konseren med Neil Young och Miss Li, något passande till Gröna Lund på Lördag, och dessutom något att ha på festen vi blev bjudna på på Lördag kväll.

Ida: Ja just ja! Ni skulle ju till Sockholm...-gääääsp-
Jag: Ja...  och jag måste hå något fint till ..(bla bla bla förklarade mitt klädbehov)
Ida: Har du hört förresten! En karosell stannade på typ Liseberg! Och dom gatt vänta flera timmar på att komma ner?!
Jag: ...-Gulp-..
Ida: Hm.. vad var det på lördag?
Jag: Någon 20-års fest.
Ida: jamen då måste du ha något fint.

Tack Ida, verkligen! Tack för hjälpen!! Det gjorde det hela mycket lättare för mej.
Kortfattat: Vi ska på Gröna Lund och folk har fastnat i en karosell, och jag ska på någons fest och då ska jag ha något fint!
Så, nu är det problemet ur världen.

Men jag kom i alla fall därifrån med diverse klädesplagg, som planerat, och nu återstår bara att bestämma sej för vilka.
___________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0