still illlll

Jag sov ganska länge idag, och när jag vaknade kände jag mej helt tjock i halsen och inte ens pyttelite utvilad.
Stapplade till spegeln och såg till min förskräckelse att jag såg ut precis som jag kände mej! 
Mörka ringar under kisande ögon (Fast halsen var nog i sin normala storlek, utanpå iaf)

Jag är riktigt less på att vara hemma nu.  Så less att jag gick ner till källaren för att tvätta! Detta bådar inte gott..
till min besvikelse och stora förvåning var alla tider idag upptagna av en enda tant. Antingen har hon många barn eller så borde hon tvätta oftare.
Men fortfarande, vem behöver 15  timmars tvättid? och vem vill tvätta en hel dag? Jag tror att jag ska ta mej ett snack med denna supertvättare och be henne ta min tvätt med nästa gång.
____________________________________________________
Eiya bevisade igår igen att hon kan ha bokstäver framför sej..
Jag satt och flätade "vänskaps-armband" (på Johannas förfrågan) då hon hoppar upp på soffan och lägger sej brevid mej medans jag flätar. Jag ler lite stolt när hon bara ligger där utan att försöka gripa tag i garnet jag kastar omkring mej.

Jag fortsätter fläta, och hon reagerade inte ens när trådarna landar på hennes rygg (!!!), då var jag tvungen att ta mej en närmare titt på henne...
Nog tuggade hon på en tråd alltid! Svalde, är nog ett bättre ord.
Jag tog tag i den lilla garn-stumpen som fanns kvar och drog försiktigt ut resterande 15 cm ur hennes hals och mun.
Hon tittar väldigt förolämpat på mej när jag, förfärad, håller upp den slemmiga tråden -hurrvens-

Sen tar hon en rivstart från soffan och kastar sej rakt mot Maoui som låg i klösträder, tvärnitar just framför -endast för att klappa till henne på huvudet med tassen- och tokspringa därifrån med en arg Moaui tätt bakom sej bara för att bli nedbrottad i slutändan.

Men det är väl helt normalt, antar jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hhahah!! katter är väl för underbara? ;D

Fan va jag skrattade när jag läste ditt inlägg! :)



Och du, se till o krya på dig! vem fan vill va sjuk när det är sommar liksom?! :P

krm

2009-06-03 @ 17:23:15
Postat av: Malin DeBrat

oj, jag gjorde en Du!

glömde skriva att det var från mig, ju! :)

hehe...

2009-06-03 @ 17:24:18
URL: http://amhd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0