Fredag den 13:de

Vad ska man hitta på för olycksbådande idag då?
Krossa speglar och smyga under stegar har jag gjort så många gånger i år redan, så om jag skulle göra det idag så skulle den "oturen"  få ställa sej i kö.

Förresten tror jag inte ett smack på det där med att Fredag den 13:de skulle vara någon slags otursdag. Tvärtemot faktikst, jag menar hur i all fridens namn skulle fredag kunna vara en otursdag? På fredagar präglas helgen, ledighet och allt som hör till. (för min del i alla fall, jag helt ärligt lider med dom som måste jobba helg)
Nej, jag tycker bestämt att vi ska ta oss i kragen och bestämma oss för att Måndagar kan vara den nya otursdagen. Inget bra händer på Måndagar hur som hellst. Man är bara nedstämd över att helgen gått så fort och att man inte hunnit med allt som man hade planerat. (och att det är så långt till helg)

Har jag inte rätt?

Vem behöver otursdagar över huvud taget?
Nej, från och med idag är Fredag den 13:de min Turdag! Och eftersom det är min turdag idag hoppas jag innerligt att min förkylning ska ge med sej så jag också får hitta på något kul i helgen.
Och om den inte gjort det till på måndag så är det ju en väldans otur, och då stämmer det ju att Måndagar är otursdag. Hah!


Chingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast den "riktiga" fredag den 13:e är på hösten nån gång :P

2009-03-14 @ 15:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0