Ärthjärna

Fredag, äntligen! Såsom jag väntat på denna dag.. Hela veckan faktikst.
Jag lyckades med något jag inte trodde var möjligt idag. Jag fick en brännblåsa av en tallrik.

Jag köpte en sån Felix-Paj till lunch idag, satte den på en tallrik, väntade tre minuter -tog ut den.
(Fattar inte hur den kan bli så fruktansvärt varm på den tiden? )

MIn hjärna hade redan tagit helg, så det tog ett tag innan jag uppfattade att den var jättevarm! Så, där står jag, just på väg att snöra in tallriken i micron igen, då jag ser diskbänken i ögonvrån. Kanske jag ska ställa den drä istället? (varmt! varmt!)
Inte precis rätta läget för beslutsångest... efter någon sekunds tänkade kommer jag fram till att diskbänken är det bästa stället att ställa ifrån sej en kok-het tallrik på. Biter lite på tungan och går förbi den övriga personalen som (förhoppningsvis) inte sett mitt jätte svåra val, kastar lite diskret ifrån mej talriken och ställer mej och tvättar händerna
-dvs kyler! händera.
Ajaj.. och det enda bevis som finns kvar är mitt gigantiska brännmärke på fingret.
Jag borde bli spion, så smidig och konkret som jag är.                                              



jag fick en bild skickad igår av Lina och Kiki. Dom hade gjort ett litet "smakprov" på våran dräkt till Brännbollsyran. Det var omöjligt att hålla sej för skratt, så det gav jag upp. Men det ser myycket lovande ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0