Tjohej! Nya ...

Tjohej! Nya tag efter en väldigt nice helg.

Jag kom hem vid nio ikväll efter några timmar i stallet med Lina. VI har "utfortskat" några nya skogs-stigar, med det blöta underlaget minskade våra möjligheter en del, men vi fick oss en ca 1,5 timmars tur i alla fall.
Vi trodde nästan inte vi skulle ta oss ut alls idag! Jag skulle ta av Nikas broddar, men dom satt jävlart som sten!
Vi kämpade i ungefär en timme (mer?) med fyra broddar (!) innan dom kom loss. Och vi blev nästan ner-bajsade på köpet.
På riktigt, ordagrant! Det var bara tur/flyt att vi hann undan -haha-


Och lilla LillUffe har fått en liten kissevalp! Bara några dagar är den. Åh! Jag skulle kunna bita av den örat, så söt är den!
Men det ska jag inte...


Lite bilder från idag (jag har rövat bort idas kamera -höhö-)


LillUffes kissevalp Sixten



Sprettur, Lina och Klå-Nika



Lina fick bort nalta mycke hår från hårtussen idag med.
Nu kan man börja urskilja halsen från resten av kroppen.



Såpp! Såhär intressant dag har jag haft idag. Men natten till idag klådde allt med hästlängder!
Jag vaknar av att Timmy nästan skriker :-Moa! Kom hit! Fort!
Jag rusar fram till fönstret och ser att det brinner i huset två hus bort. Brandbilar och hela köret var där. Usch! Jag hoppas det gick bra för alla. När vi lägger oss i sängen hör man faktikst hur det brinner där borta. Efter en liten stund stiger Timmy upp igen och drar ur alla sladdar vi har ungefär =) och vi har starkt börjat fundera på att sätta upp våran envisa brandvarnare igen.
och jag -nyfiken i en strut- gatt absolut köra förbi där idag och kika, men det syntes ingenting från den sidan. Det hann förhoppningsvis inte bi så mycket.

Jag tror bestämt jag hörde Babe öppna en dricka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0