Curling och skate-board spel

Tro det eller ej, men jag har just spenderat nästan 2 timmar i curling-hallen. Ingen behöver oroa sej över några brutna ben, för jag satte aldrig foten på isen. (det misstaget gör jag inte om)
Nej, jag var hejar-klack till Beijers curling lag! Om man nu kan kalla det hejar klack om man sitter alldeles tyst på läktaren och inte har någon aning om vad "spelet" går ut på eller ens vad dom riktigt gör där nere?

Jag försöker inbilla båda mej själv och Timmy att jag fick någorlunda koll på det hela i slutet av matchen, och om han skulle be mej förklara något skulle jag åka dit direkt.
Vad i helskotta menas med "boet"?
Går stenen fortare eller långsammare när man sopar?
Hur i h-skotta kan det kosta nästan 2000 för hyrning av en bana i två timmar? Och dom kallar ridning "rikemans hobby"...

Nåja, hur lite jag än förstog kunde man inte gå miste om seger-leendet som prydde Timmys ansikte vid matchens slut. Om man tittar riktigt noga kan man nog se det lysa igenom baksidan huvudet också. Duktig pojke!




Nog om curling, nu ska jag spela skate-board med Baby.

Kommentarer
Postat av: thaikalle

i dag känns allt tråkigt jobbigt och ledsamt. en familjemedlem blev mördad i natt

2009-11-18 @ 08:20:20
URL: http://thaikalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0