Well well

Tiden går fort då man har roligt! Det gör den om man sover också, dessvärre.

Mycket har hänt på sista tiden.

*Jag och Timmy har flyttat!
*Jag har slutat rida Danika
*Jag ska börja rida lektion igen
*Jag har fortfarande inte tagit en snus -klapp på min axel-
*Det har snöat och blivit bäcksvart om kvällarna

Flytten jaa. Tack vare våra tappra medhjälpare (mamma, pappa, maya, ida, johnny, kicki, ramona, emil) gick flyttningen ut den lilla skrumsna 2:an väldigt smidig.
Att sedan tanten vi bytte lägenhet med inte var klar förrän vid tre (när vi hade bestämt flyttid vid 11-12) gjorde att vi fick en väldigt lång och välförtjänt lunch rast och ingen var ett dugg irriterad. Nejdå.

Hos dom irritationen slagit ro vid blev det inte bättre när vi -äntligen- fick komma in med grejorna och inse att hennes så kallade "urstädning" mer liknade en Kalle Anka städning. Ingen ugn var rengjord, inte heller några fönster, handfat eller bänkar.
"Såhär får det inte se ut!" tycktes våra mammor tänka intensivt och samtidigt, och började genast springa runt för att göra rent! Den brandfarliga dammen bakom kylen gjorde att dom genast var tvugna att dra ut hela kylen- vilket ledde till att det revs ett hål i golvmattan i köket. Dock syns det knappt efter pappas snabba och smidiga limning. (Om jag inte kommit inspringande just som olyckan skett hade jag inte haft någon som helst aning.)














Danika då? Min älskade medryttarhäst som haft en sådan otur på sista tiden. Henne har jag faktikst inte ridit ordentligt sedan före midsommar inna hon åkte iväg på betäckning.
Det var en riktigt svårt beslut att ta, men det var nog det rätta.
Det gav mej inte så mycket att åka 2 mil 4 ggr/veckan för att linda om hennes ben, gå promenad, eller bara för att mocka och ge kväll.
Jenny förstod precis vad jag menade och jag är välkommen att hälsa på eller rida när jag vill! Gulliga människor.

Men, istället för att inte rida alls ska jag börja rida lektion igen! Japp japp!
Det var länge sedan sist, och det är nog absolut behövligt. Dessutom vill jag ha någon som skriker på mej igen när jag gör något fel.
Så -Ridlektion varje söndag hädanefter! Kom i tid!





Snuset går som smort! Jag känner inget behov alls. -Rätt motivering var allt som behövdes!

Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

sv: tack så mycket (:

2009-10-08 @ 13:44:27
URL: http://lans.blogg.se/
Postat av: Mli

Ser ju jättefint ut! :D

De va då inte lilla soffan ni hade köpt :P

2009-10-08 @ 14:44:39
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Malin DeBrat

Äntligen, en uppdate från Moa! :D wee!

Fasen sicken härlig lägenhet ni bytte till er!! Såg riktigt mysigt o hemtrevligt ut där ju! älska alla snedtak o sånt.. :) mys mys!

Och vad skoj att börja rida lektioner :) vars ska du gö det?



ps, starkt jobbat med icke-snusandet!! you go girl!!:)

hoppas allt e bra!

kramar!!

2009-10-08 @ 16:20:58
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inflyttningsfest lät inte alls fel.. hehe! ;)

Åh, skulle åxå vilja börja rida igen! Fast i nuläget ha jag nog varken tid eller råd med det.. =/

Men den dan jag ha pluggat klart, o fått ett jobb, o skaffat hus o så, då jäklar ska ja banne mig återgå till livet som hästtjej! :D

Framtidsdrömmar är bra att ha..:)

kramar

2009-10-08 @ 20:09:47
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: lillasyster

haha , aa men älskade syster, jag hjälpte juh inte till någe eftersom jag inte var me ;) men ja kan med gott samvete ta påme att ja å jonas lyckades få upp stolarna å bordet, såå okej! vi va me å flyttade också ;)



puss påde! :D

2009-10-08 @ 21:38:15
Postat av: mija

men guuud vilken stor soffa :) där skulle jag o Ludde kunna sätta oss till rätta riktigt länge :P

är allt bra annars?:)

2009-10-09 @ 08:47:10
URL: http://miamariannejaako.blogg.se/
Postat av: Katta

Så underbart fint ni har det! Hoppas allt är bra! :D

2009-10-09 @ 21:38:15
URL: http://www.letmesayasingleword.blogspot.com
Postat av: wickan

men va mysigt ni fått det! va kul att jag äntligen hittat åt din blogg! :) hoppas du har det bra! kram

2009-10-11 @ 14:00:46
URL: http://wictoriagrundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0