AJ!

Efter att ha blivit lite bortskämd med ridhus dom 2 senaste vintrarna hade jag nästan glömt bort smärtan som exploderar i fötterna när man hoppar av hästen efter en lagom lång uteritt i kylan. Jag hade också nästan glömt bort hur tårna bultar och sticker trots den nästan skåll-heta duschen efteråt.
Men vet ni vad? Det gör ingenting! Det var så himla härligt att få komma ut och rida istället för att harva runt i ett ridhus, och Tiesto gick himlarns bra! Han var ganska pigg och framåt, men han lyssnade hela tiden och arbetade på riktigt bra.
Det klickade lite mellan oss idag. Ett liten, försiktigt -klick-, men jag tror att det kan vara början på något riktigt bra!
Eftersom jag inte har några egna bilder på kusen än så lånar jag bild av hans ägare.

Senare i eftermiddag får vi finbesök! Japp, dags att damma av finporslinet och plocka fram vinet från 1800-talet för inte mindre än Emil, Sandra, Karin, Jimmie och lilla Elmer har bjudit in sej själva på middag. Det är även dom som kommer att laga middagen, och sånt säger man bara inte -Nej tack, till!
Egentligen förstår jag inte ens varför dom frågar om dom får komma över huvud taget, speciellt inte om det virvlar av såna där tankar i deras huvuden. Här är det fritt fram att komma och laga mat!


Kommentarer
Postat av: Katta

Det där med ridningen förstår jag inte riktigt, men det är väl inte så oväntat av mig som är så hästrädd haha! Men främmande lät ju supertrevligt :) Ha en trevlig kväll och hälsa!! :)

2010-12-17 @ 16:09:01
URL: http://www.letmesayasingleword.blogspot.com
Postat av: Katta

Haha ja men jag har ju ridit förr men hästen slängde ju av mig och sen dess har jag inte satt mig upp igen!...

Jag bor i Burran ;) Och ni i Flurkis alltså! Vars där? Det är ju inte så stort så jag tycker att jag borde veta vars men jag fattar inte vars det kan vara :p

2010-12-17 @ 16:25:48
URL: http://www.letmesayasingleword.blogspot.com
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

haha! hoppas det smakade. även med 1800talsvinet och allt annat. haha! :D

2010-12-18 @ 21:23:09
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

hehe! ja minsann, gratis färdiglagad mat, är inte mycket som slår det ju. ;)

idag äre 4e adveeent. :P jul om 5 dar. shitt..

2010-12-19 @ 12:53:53
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du kan går in på ridsportförbundets hemsida, sen om du inte har en användare så kan du göra en användare på Tävlingsdatabasen, gå på tävlingar och tillexempel västerbotten och så söker du på den nivå / gren du vill rida och så kan du söka för ett år frammåt så ser du de planerade tävlingarna :D Så brukar i alla fall jag göra :P



Ska du ut på tävlingsbanan igen :D ?

2010-12-19 @ 12:54:55
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Evelina

Det är det verkligen :D Man i princip måste anmäla sig till alla tävlingar via den sidan nu mera och nästan alla tävlingar betalas även via den så man får hålla koll på att man har pengar där inne osv, men det är super smidigt att anmäla sig, även av anmäla sig och betala , tycker verkligen det är super, plus att man ser på en gång om man får uppstallning, vilka som ska dit och tävla vilka som är anmälda till vilka tävlingar osv :D Super verkligen ;D



Åh vad spännande, det vore ju verkligen kul att ses det var ju typ också 1864 :P

2010-12-19 @ 20:23:03
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0