I´m back!

Åhhhhh Äntligen, äntligen (!!!) har vi internet igen!

I två veckor har vi lagt patiens, ritat fula teckningar på paint och spelat världens tråkigaste boll-spel bara för att få stirra in i våran älskade data-skärm med en icke fungerande internet-ikon, men nu är det slut med det!
Från och med idag kan även vi ta del av den stora och skrämmande internet-världen!
Ack, vad jag har saknat att kunna google fram fakta på bara någon tiondels sekund för att bevisa Timmy fel, (FEL!) eller att bara kunna ta reda på en adress utan att behöva ringa upp personen i fråga.
På att inte tala om bloggandet! Åh, min älskade blogg vad jag har saknat dej(den? det?).  Jag kan tala om att det är inte bara en gång om dagen jag tänkt att "Haha, det här måste jag skriva!", bara för att sekunden senare komma på att -Nej, tyvärr, inget internet. Blä, blä blä.
Jag kan även tala om att det är ganska svårt att få igång några TV-kanaler utan internet också. Jag var tvungen att kolla på Idol-finalen igår bara på grund av vårat tre-kanalers-utbud. Japp, 1:an 2:an och 4:an har vi än så länge. Precis så illa som det låter, men med 5:an, 3:an och Discovery hade jag överlevt några år till.
Nu är det ju så att .. ehhhh.... det är inte riktigt vårat eget internet vi använder oss av..
Timmy fick för sej att prova om hans telefon kunde vara någon slags "mellankoppling" (jag förstog inte ritkigt det där), men tack vare Timmys telefon kopplat till datorn har vi uppkoppling, men det är tack vare någon annans oskyddade nätverk vi kan avnända oss av det. typ..?
Men vad tusan! Nöden har ingen lag, och jag var verkligen internet-nödig!

Kommentarer
Postat av: DONKEN-2barnsmorsa 2be

HAHAHHA!! det har du kanske rätt i. :P han kanske också blir en farfar en vacker dag. jo det hoppas jag bestämt på, jag vill ju att vincent ska skaffa minst 10 barn. stor släkt där jag är "allmamman" mohahha! :P spindeln i nätet. hehe.. :P



grattis, och välkommen tillbaks till das bloggvärld! bugar djuupt!

2010-12-12 @ 02:28:04
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha magiskt välkommen tillbaka :D Timmy är smart han som kan koplla och greja!

2010-12-12 @ 13:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0