Nu blev det kvällen.

8-månaders kontroll idag, altså. Först på listan stod det vägning och mätning, och snart ligger hon där helt nakenfis på bordet. Rätt som det är börjar hon gall-tjuta och just som jag tar upp henne i famnen känner jag något varmt rinna längst benet. -Näe, nu kissar hon, säger jag. Men nej, det gjorde hon inte alls det. Hon bajsade -fast i kissform- rakt ner i min vänstra sko. Nedrans skit! Inte alls jättemysigt.
Jag lägger ner henne igen, och efter bara några sekunder kommer nästa attack! Denna gång med styrningen riktad mot min tröja, (som i denna stund ligger ihopknölad i tvättkorgen) och plötsligt står jag där, helt nersölad i bajs, medan våran dotter glider på ett banan skal genom hela "kontrollen".
Det var väl en himla tur att sköterskan såg oss i väntrummet innan, medan vi alla var glada och rena. Annars kanske hon hade skickat soc efter oss, men bokstäverna H E M L Ö S stämplat överst.
7800 gram och 69 lång. Jag slår vad om att hon vägt 2 kg mer om hon hållit sej till efter vägningen.
.
Buu! Spök-Moa med två spök-bebisar

Lillan med lill-kusinen imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0