Så typiskt!

Har ni någon gång stått och flinat mot chefen samtidigt som denne haft ett ansiktsuttryck så sammanbitet att du tänkt att det garanterat skulle gå att hacka bort en del av ansiktet med en stenhacka?
Om inte, vilken tur för dej. Det hände nämligen mej igår.

Först måste jag säga att flinet inte klistrades på för att på något sätt håna eller vara dryg. Inte heller för att det var särsklit roligt eller lustigt, utan för att det bara var så typiskt!

För ca 2 veckor sedan bytte jag "patrull-bil" i samband med att jag gick ner i arbetstid. Och igår fick jag äran att köra den för första gången då ordinare person var borta.
Jag har kört tre av dom åtta bilar som finns, och det var inget annorlunda med den här. Trodde jag...

I alla fall så skulle jag hämta upp en tjej på andra sidan stan som jag skulle jobba med. Jag stannade på lämpligt ställe för att tanka då bilen tjöt till av törst, och fortsatta sedan dagen.

Det var inte förrän två timmar senare, efter vi varit hos en kund i 1,5 timmar, som problemet började.
Plötsligt tog inte bilen gasen, den lät väldans konstigt, och tillslut stannde den helt av.
Jag startade, bilen dog.
Jag startade, bilen dog.

Jag ringde kontoret och berättade om bilproblemet, och dom konstaterade att det alldeles säkert var batteriet, och att mina chefer skulle komma på stört och hjälpa oss att starta den igen.

Jag muttrade och svor. Svor lite till och försökte sedan starta den igen. Tills tjejen jag jobbade med sa något som fick det att klicka till lite i hjärnan.
-Vänta ett tag innan du startar, dieselbilar kan vara lite tjuriga..

Eh... Va? Diesel? Höh, jag som hade tankat bilen full med bensin samma morgon... vafan.

Men hon var absolut inte säker! Så när cheferna kom och var i full färd med mellankoppling av batterier fick jag fint fråga om det var en dieselbil jag körde. (Inte alls pinsamt, nej!)

Och självklart var det en diesel! Bland alla sju bensinbilar så har dom en bil-jävel som dricker diesel, och den bilen tankar Moa i en hel tank med bensin i så att den inte bara stannar, utan motorn skar på köpet! Och det för oss tillbaka till dom första raderna...



Till mitt försvar måste jag bara tillägga att den inte alls kändes som en diesel att köra. Den startade direkt och lät inte det minsta som en traktor. Inte fanns det någonting som antydde på diesel i tanklocket heller! (det brukar stå på locket om man ska tanka diesel)

Så typiskt!
!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh.. fy faan vad surt Moa!! :(

I feel for you.

Fan konstigt dock att det inte stod i tanklocket, som du säger... SPEC. me tanke på att alla andra bilarna är bensinare! man skulle ju som rentav kunna påstå att det är deras eget fel!!

2010-02-09 @ 21:05:18
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: storasyster

Att dom inte bara kunde slänga ur sig det INNAN,när alla andra är bensin...

Kan ju trösta me att d sku ha hänt mig me ;)

2010-02-09 @ 22:14:50
Postat av: Jennie

Hej Moa!



Tänkte bara annonsera min närvaro :-) Brukar titta in på din blogg och tycker själv det är roligt att veta vilka som läser.

Grattis till bebben! Jätteroligt ju, blir så avundsjuk på din fina mage..



Kram Jennifer Lundström

2010-02-10 @ 10:48:48
URL: http://borjanparesten.blogspot.com
Postat av: lillsyrran

du är min idol ;) hahaha :D puss påde

2010-02-11 @ 20:55:23
Postat av: Anonym

Hahahaa så gullig du är! :) Såntdär är så typiskt! Otur att du inte kunde skylla på mej denhär gången ;) Kommer förresten till umeå snart! Puss O kram <3

2010-02-12 @ 15:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0