Ingen sommartid?

På grund av en viss lillasyster samt respektive gick vi hela gårdagen i tron om att tiderna nu ändrats till sommartid. (Altså att man "förlorar" en timme) och hela dagen sades kommenterar som "Åh, är klockan redan tre... egentligen är den två.." eller "Om klockan bara var tre hade vi hunnit en sväng på stan..".
Det var inte förrän låååångt senare, när min nyomställda klocka slog 00.00, som Timmy började ifrågasätta det hela.

Först och främst var det ju datorn som inte ställt om sej till sommartid, vilket dom gör av sej själv tydligen. Sedan var det ju mob-telefonerna, dom känner tydligen också på sej när det är dags att sova en timme mindre (jag hänger inte med i utvecklingen), och slutligen så hade ju faktiskt varken min eller Timmys mamma påminnt oss om att klockan skulle ställas om.
Det slutade i alla fall med att jag ringde hem till Rönnbärs mitt i natten och frågade vad klockan var, och det var en förvirrad pappa som fick svara på den frågan.
Efter vi hånskrattat lite åt oss själva kunde vi se ett Lost avsnitt innan vi somnade, vi hade ju faktikst en hel timme till övers.

Kommentarer
Postat av: Malin

haaha! jag fick åxå för mig att klockan skulle ställas fram i lördagsnatt, iomed att det var vårdagjämning.. men av någon anledning kom jag på att jag skulle höra med mamma ifall det verkligen var så, och fick bekräftat att man inte alls skulle ställa om någon klocka i helgen.. hehe... annars hade det blivit samma historia som för er ;D

2010-03-22 @ 14:59:53
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: storasyster

Måste ju medge att det var mitt fel från början ;) MOHAHAHA!!

2010-03-22 @ 21:22:29
Postat av: Diana

hhaaahaha KING Moas lillasyster! Skulle bara ha varit en arbetsdag så Timmy skulle måsta kliva upp tidigare

2010-03-23 @ 07:04:31
Postat av: Hanna

Joo de känns skönt att man (förhoppningsvis) hinner få allt hyffsat klart iallafall=)

Jaa ja förstår de! Ja tycker ni ska hus-spana här i bergsbyn!;D Är ett liknande de vi köpt till salu här bara nått hus bort!! Köp Köp ;D

2010-03-23 @ 11:16:55
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: johnny

klart att du var vacker innan också. men du ska inte se dig själv som en koloss nu :)

2010-03-23 @ 19:57:45
URL: http://poro.blogg.se/
Postat av: lillasyster

haha ja de va idas fel från början! ;) ja å jonas fick också en smärre chock då mamma tilrättavisade oss ;) haha :D

2010-03-24 @ 09:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0