Jag ska måla hela världen lilla mammaaa

och jag börjar lite smått med ett hus. Eiya och Maouis hus.
Som bekant ska dom snart släppas lösa i den stora världen utanför våra lägenhetsdörrar, och jag börjar snart bli fattig på ursäkter för att fortfarande hålla dom inomhus. Mina "krav" var att det skulle byggas en ramp från balkongtrappan (den börjar inte direkt från marken utan ca 150 cm upp) ner till marken och att dom skulle få sej ett vind/regn skydd för dagar dom vill in genom en stängd dörr.
I förrgår kom älsklingsTimmy hem med en klargjord ramp (med klösbräda-material på) och igår kom han hem med delar av deras hus, så det var bara för mej att skruva ihop delarna och bege mej ner i källar´n för målning. Rött med vita knutar fick dom, precis som vi ha....... vänta lite nu! Vi bor ju för bövelen i ett GULT hus med vita knutar. Åhhh... frågan är nu då om jag ska  låta dom få ett rött hus eller om det ska matchas med vårt? Vilka problem man har...
Fiskningen i helgen gick inte över förväntan. Töck töck. Nog fick vi fisk alltid, och alla mätte dom säkert 10 cm (!), och sammanlagt fick jag ihop 950 tunga gram. Timmy vann syskontävlingen med hela 1800 gram och jag vill mer än gärna säga att jag skulle slagit honom med fisklängder om jag fortsatt pimplingen till slutskottet, men då skulle jag nog ljuga. Han satt nämligen och drog upp firre efter firre efter firre, och när han drog upp sin typ 10:e hade jag fortfarande inte fått ett napp. Hur var det nu, skulle kroken synas eller inte? Hur många varv ska man rulla upp efter bottennapp? Varför "rycker" man i linan på vintern med inte på sommaren? Har maggot känslor? Vart ska all fisk sedan? Vart är all stor fisk? Finns det fisk åt alla?
Frågorna var oändliga...
Lillan hjälper pappa Timmy till vinst!
Jag och lillan provar Josefs rääser-skoter. Wrom Wrom!
Josef och lillan

Resten av helgen spenderade i alla fall lillan busandes med tre av sina en miljon kusiner, och hon somnade utmattad varende kväll! Jag försökte ta några kort, men det är inte lätt att få med alla tre på samma kort när dom befinner sej i olika delar av Moräng-huset. Dom korta snuttar dom faktikst kramades, pussades eller gosade så var jag för upptagen med att lägga huvudet på sned och sucka istället för att slita fram kameran och faktikst ta ett kort. Nåja, här kommer några iaf.
Farmor/mormor Kicki med tre troll
Flask-gänget
Elsa och lillan innan läggdags.
Fastermys med Diana
Här ska badas! Tyckte i alla fall Elsa och August...
Hmm... kanske jag ska hoppa i... maka lite på dej, August!
Elsa ser inte alltför nöjd ut över omplaceringen.
Jag ser... jag ser... jag ser i kors
Vi avslutade helgen med att lämna ett stort kärlekstecken på gräsmattan framför huset. Timmy backade bara till bilen för avfärd, och då upptäckte jag det att däcken på något klurigt vänster hade format två stycken stora, nästan, helt perfekta hjärtan♥
Hur coolt?

Kommentarer
Postat av: hanna

haha hon är då för hejjig!

snygg backning förresten!! haha skitfränt ju:)

2011-04-14 @ 13:10:37
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vilka härliga bilder, spec på "flaskgänget" ;) Jag tror kissarna gillar röda hus:P

2011-04-14 @ 19:45:54
Postat av: Tarjeimelissa

Beautiful site!

2011-09-06 @ 13:13:21
URL: http://tarjeimelissa.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0