Fixar-frasse

För ungefär 6 år sedan gjorde jag det bästa köp jag någonsin gjort, jag beställde nämligen hem Nappa chapsen från Hööks, och från dag ett blev dom min bästa vän i alla lägen!
I regn, kyla, snö, hagel och gassande solsken har dom suttit lika passande på mina ben som dom gjorde från första början, och det mina vänner, det är kvalité! =)
Åren börjar dock göra sej påminda i både färg och söm, men jag kommer att hålla stenhårt i dom tills sista sömmen är sprucken! Ja, i alla fall tills jag har råd att köpa nya, för vem har råd att punga ut med 1 200:- bara sådär -hux flux? Inte jag i alla fall. Inte just nu.
Jag fick i alla fall förnya mina kunskaper i lädersömnad idag då dom gått upp dryga decimetern på ena sidan, och jag passade även på att bryta av inte mindre än 2 nålar i mitt desperata försök att laga dem. Men det var det värt.
.
FÖRE:
EFTER:
.
VOILA! Nu håller jag tummar o tår att dom håller 10 år till, minst!
.
Moa med sina älskade, älskade chaps:

Kommentarer
Postat av: oliviawestern.blogg.se

SV: Vad bra! :) Det ser snyggt ut på bilderna iaf.

2011-01-19 @ 08:10:41
URL: http://oliviawestern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0