Två tecken på att vi har besök av mor min:

SVAR: Det står levande blommor framme. Men lugn, bara lugn. Dom borde vara avlivade inom ett par dagar..
Idag kom mamma och pappa på besök och ska stanna till imorgon då dom (+ jag o lillan) åker vidare till födelsedagsbarnet Ida som fyller år idag. Ett stort Grattis till dej, älskade syster! ♥
Jag blev även 4 lampor rikare idag, då min älskade mamma och pappa tyckte att jag kunde få mina presenter nu istället för om en vecka, för då är dom inte här.
Såna här lampor gånger 2. (i vardagsrum-fönstret)
I köket, då.
I vardagsrummet.

Idag började jag galoppera Teo lite smått, som vi längtat! Efter hans mycket lilla, nästan skrattretande, bakut-språng skötte han sej utmärkt och arbetade på riktigt bra! Efter bara ett par minuter nöjde vi oss och saktade av, och oj vad han nöjd han var! Frustade mest hela tiden och vandrade hemåt med långa kliv och spetsade öron.
Jag kände mej lagom nöjd jag med. Snön knastrade under hovarna, och förutom solen som sken från en klarblå himmel så var det enda som fanns omkring oss skog och mera skog. Näst intill perfekt, om det inte vore så att mina tår var näst intill isbitar. Näsan tappade känseln för länge sedan så den tänkte jag inte ens på =)
.
Plötsligt kommer det en bil med ett skramlande släp efter sej runt hörnet, och stackars Teo nästan satte sej på rumpan innan han gjorde en 10-poängars sväng till motsatt riktning, och det vara bara ogjort att jag inte dratte till backen. Haha! Så klantigt det skulle varit.
Jag fick i alla fall tag i tyglarna innan han hann öka farten nämnvärt och vi fick fint skritta tillbaka till där vi kom ifrån då inte vägen var bred nog för båda häst och bil.
.
Teo tyckte det inte var roligt alls med en skramlande bil bakom sej. Han klippte irriterat med öronen, och svansen kom upp i en onormal höjd samtidigt som han höll den väldigt mycket till höger. Nej, han var inte nöjd alls längre! Det gick dock över ganska fort då vi fick lämna bilen bakom oss.
Vilken tur, han verkar inte långsint i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0