En SÅN dag

"Idag skrittandes mot ridbanan så skyggar Danika för minsta lilla. Ett löv som prasslar... en brun fläck på gräset.. ett träd.. ett spöke ?
Suck, jaha. Är det en SÅN dag idag. Egentligen borde jag vänt om och styrt kosan tillbaka till stallet men det gjorde jag ju då inte."... så långt hann jag skriva innan Linn och Cmaeron kom för att spendera helgen hos oss och den stackars bloggen glömdes bort =)
Danika var i alla fall väldigt löjlig igår, och bommarna som legat utanför staketet hela veckan (och som alltid ligger där) hade plötligt odlat huggtänder och hon frustade och gick på tårna varje eviga gång vi red förbi. Dubbel-suck !
Efter vi ridit föbi ungefär femtielva gånger gick hon förbi utan att slingra sej som en orm, bara för att börja om från noll om vi bytte varv. Suck igen. Efter löjligt länge gick hon i alla fall "normalt" förbi i båda varven och då gav jag mej, klappade henne och började skritta hemmåt.
·
Den korta asfaltvägen man måste skritta genom byn lyckades vi träffa av både bussar, husvagnar och cyklister som cyklade så nära att  jag kunde knuffat omkull den om jag vinklat ut armbågen något.
Bussen körde om oss i sakta mak för att "pysa ut" när vi var jämnsides. Inte mycket uppskattat av Danika.
Husvagnen skramlade högt och ovänligt. Inte mycket uppskattat av Danika.
Och räser-cyklisten som kom skrämde nog oss båda lite då han swischade förbi i 190 inte ens en meter brevid oss. Det var en mycket....hrm... intressant ridtur och hemfärd med andra ord och om man ska vara efterklok så skulle jag följt min magkänska från första början -Styrt kosan (kossan!!) tillbaka till stallet.

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: tack så mycket fina du! :D

2011-07-23 @ 18:24:42
URL: http://adaras.se
Postat av: peennys

Vinnaren av veckans blogg är nu utsedd!



Imorgon startar en ny omgång upp :)

2011-07-24 @ 21:11:02
URL: http://peennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0