Huvva !

Sikket härligt väder vi har ! Lillan och jag har varit ute nästan hela dagen och badat, ätit vinbär, plockat rabarber till framtida rabarberkräm och blivit brännda av brännässlor. Det sistnämda var dom fördömda rabarbernas fel!

Medans lillan plockade vinbär direkt från busken så haffade jag åt mej några rabarber. Det gick ganska sakta för mej då det kröp myror längst med dom flesta... rätt som det är så skriker lillan till och när jag vänder mej om grinar hon så tårarna rinner. Lilla gumman, hon trodde nog det var vanliga blommor som växte utmed väggen när det i själva verket var dom förrädiska brännässlorna!
Som tur var kom hon lindrigt undan då det till syntes inte syns någonting i hennes små händer, pjuh! Det kan ju göra riktigt ont.
Jag fortsatte i alla fall att plocka rabarber efter jag tröstat lite, och vad händer då? Jo, smart-ass Moa greppar en brännässla istället för en rabarber... Varför måste dom ha så sotra blad för? Man si ju inget ! Aja, sköjde handen i kallt vatten ett tag (lääääänge) och nu känns det inget.
Jag har tänkt rida till banan idag igen med Danika, och med tanke på allt skrittande (ca 7 km) så ska jag pallra mej iväg snat så det inte blir så sent.
Eftersom jag inte har någon personlig fotograf så bjuder jag bilder från den forna veckan. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-20 @ 18:33:31
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: peennys

Ta chansen och anmäl dig till veckans blogg!



Vinnaren får ett inlägg ägnat åt sig med motivering om varför den förtjänar att vinna, och även en länk i menyn på min blogg i en vecka.



Ha en bra dag :)

2011-07-20 @ 21:09:37
URL: http://peennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0