Mycket jobb bakom I guess

I vanlig ordning lallar jag runt på internet medan lillan sover, och av någon anledning kom jag in på ämnet "modellhästar". Jag har inte riktigt lagt märke till hur stort det egenltigen är/har blivit och hur inbitna människor är i deras lilla hobby. Det finns altså tävlingar man kan åka runt på liknadne dom so finns "live", såsom utställning, hoppning, distans osv (har dock ingen aning om hur poängen räknas, tänk om det dyker upp två av samma modell...?) och det finns tillockmed Bildtävlingar då man ska ta så realistisk bild som möjligt på hästen. Självfallet finns det saker som träns, sadlar, benskydd, brösta, martingal människor osv osv att köpa till för att få det Perfekt!
·
Jag tycker det är gankska faschinernade, faktikst. Det finns huuuuur många olika modeller, färger som helst och det som är ännu mera faschinerande är att dom snittar 2.500:-/styck! Självklart finns det dom som kostar mycket mindre, och självklart finns det som kostar mycket, mycket mera. En 5 cm häst får man tillexempel för endast 4-500 kr. Som fått! (För folk som torkar sej i rumpan med sedelbuntar)






·
·
·
Kanske beställa hem och måla själv ? ↓


Kommentarer
Postat av: Erika - I Väntan på Bebis

Kul du är med i Lördagens Blogg. Håll utkik senare ikväll om du blir den som vinner.



Ha en bra lördags kväll!

2011-07-16 @ 18:13:29
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Erika - I Väntan på Bebis

Gravid/rese strumpor? Stödstrumpor eller vad menar du?=)

2011-07-16 @ 23:10:23
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: AnnaWK

Det finns så mycket duktiga och kreativa människor där ute i världen.



Sv: Aha okej, jag har aldrig haft kanin själv, men en barndomskompis till mig hade en och tjatade alltid om hur viktigt det var att ha en kompis till sin kanin (hon och hennes syster hade varsin) så jag antar att det satte sig på minnet.



Fast jag har en annan kompis som har en marsvinskompis till sin kanin och de trivs tydligen jättebra med varandra.

2011-07-17 @ 11:20:12
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0