Lördag-Tisdag Del 1

Voj voj, min stackars blogg har inte fått motionera på flera dagar. Det börjar verkligen bli dax ser jag... siffrorna på tangenterna börjar bli så tjocka att dom flyter ihop med varandra, det är knappt man skiljer ett B från ett I. Eller är det jag som behöver glasögon.
Vi gissar på det förstnämnda tycker jag, och för att ta itu med problemet fortast möjligt tänkte jag låta den riktigt sträcka ut sej idag. Flera dagar ska den få sträcka ut sej på, och om den inte är i bättre form till i morgon är det jag som bokar tid hos optikern.
På tal om glasögon så hittade jag mina gammel, gamla bakom soffan i förrgår. Undrar just hur dom kom sej ända dit?
Vi börjar väl med Lördag, då.
Borden och stolarna som fått sin efterlängtade make-over hade nu torkat, så dom fick ta som plats i lillans rum på direkten.
Nice va =)? Lillan verkar dock tycka min möblering var alldeles för trist, så hon har gått och möblerat om både en och två gånger. Och tre.  Verkar vara lite beslutsångest där... och ska dom verkligen STÅ upp? Nej, inte den gröna. Den gröna ska ligga. Sådärja.
På lördagseftermiddagen begav jag men mot schtan för att göra den osöker med Lina och Malin. Den blev väldigt osäker. Och det började inte bättre än att jag körde fast med bilen på parkeringen.
Ja, ni läste rätt. På parkeringen! "Men skottar dom inte parkeringar", kanske ni tänker nu? Jo, det gör dom. Alla parkeringar var skottade. Alla. Utom. En. Där skulle jag stå. Absolut, just där!
Snett körde jag in också, och när jag skulle backa till bilen kom jag varken fram eller bak. Stuck! Provade även "juck-metoden" (köra fram, köra bak, köra fram), men bilen flyttade sej nog inte en milimeter. Möjligen neråt i sådanafall.
Så, där stod vi (Lina, gapskrattar´n var också med), med bilen snett ställd över nästan två parkeringar, och stressen som påminnde oss om att vi skulle vara duschade, sminkade, fixade i håret, "ätna" och att vi dessutom skulle befinna oss 20 minuter bort om mindre än 2 timmar.
Jag gav bilen den argaste blick jag kunde åstadkomma (Timmys ben skulle vika sej i skräck), och efter att jag noga överfört tanken "Nu får du stå där och skämmas!!!" så haffade vi det vi behövde från bilen och låste.
~
Till mitt försvar måste jag säga att på Just.Den.Där.Parkeringen fanns en stor isbula helt övertäckt av nylagd snö, och den verkade passa som handen i handsken precis under bilen. Vilken tur, va?
Bilen förtjänar nästan eloge för att ens kommit över...
Här är dagen efter då Ida, Johnny, lilla Noel och Maya kom för att dra loss mej. Bilen hade inte på något underligt vis kommit loss eller blivit stulen som jag så intensivt hoppats på hela kvällen. -mutter-
To be continued....

Kommentarer
Postat av: Mli

Möblerna blev ju kanonfina! :D

Riktigt färgglada!

2011-03-02 @ 20:02:29
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Hanna

de blev ju super bordet o stolarna :D längtar tills vi är klar i sovrummet så ja få börja inreda tims rum oxå :))

2011-03-03 @ 07:48:22
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: jennie

Blev ju jättefint med lite färg! Ser helt nya ut.



Kram

2011-03-03 @ 08:15:04
URL: http://borjanparesten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0