Man är inte mer sjuk än vad man gör sej till

Efter en välbehövd dusch känner jag mej plötsligt som en ny (och lite fräschare) människa! Jag har gått och kännt mej lite bedrövlig i några dagar med hosta, rinn-snore och lite hängighet, men efter den hära närpå iskalla duschen så känner jag mej pigg som en mört. Vist är det trevligt när varmvattnet plötsligt tar slut just när man håller på att schampoonera in håret?
"Man duschar inte för att det är skönt, utan för att bli ren"

I alla fall. Nu skiter jag i allt vad hosta och snor heter, jag har absolut inte tid att bli sjuk(are) nu! Helgen närmar sej med stormsteg, och imorgon beger vi oss av mot Boden för "Rutans" 3-årstest. Mamma ringde mej 22.55 igår, och då befann jag mej fortfarande i stallet. Puh! Mycket att göra och tiden rusar i 290 när man tjoar på som man gör i stallet, men nu är i alla fall kusen lite trimmare i både öron, man och svans. Benen, putsning och lite (ALL) packning återstår men det får jag nog bukt på ikväll.
Svansen ska få sej en omgång till då den envisas med att fortfarande vara lite gulaktig... Har provat både såpa, jif och silver schampoo, men det är en envis en...

Bjuder på en bild av lilla Bebis-Eiya



Kommentarer
Postat av: lovisa

Hej har du haft en bra dag hittils?:)



Nu har jag publicerat vinnaren av ett valfritt löshår - kika för att se oM DU vann! :)

2011-05-19 @ 14:59:06
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0