....Snörvel...

Jag hittade min gamla diktbok söndersliten av våran odjur Luna idag... buhu... med tejpen rakt över framsidan kommer den ju att tappa massor i värde. Utan den repan skulle den varit värd många, många miljoner om några år...
Vilken poet jag var. Och i så unga år...
För er som är så blinda så att ni inte ser vad som står ska jag översätta åt er. Jag sätter även ut några utropstecken och rättar något stavfel, för enkelhetens skull, då... -Harkel- :
·
Döden! Döden!
Döden skall oss alla lida,
till och med de djur man kan rida.
Min syster Ida kan ej rida,
men hon kan Lida, när någon dör.
Nästan alla äter smör,
men det är inte därför man dör!
Alla dör någon gång, något år,
något datum...
The end.
Av: Moa Bergstöm

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ååh vilken underbart söt dikt Moa!:D



riktigt poetiskt, älskar "Nästan alla äter smör,

men det är inte därför man dör!"

that's deep shit.. :)

kram

2011-05-06 @ 14:45:03
URL: http://amhd.blogg.se/
Postat av: Mli

Haha åååh va fint! :D

2011-05-06 @ 19:32:10
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Moster Ida

Hahaha! Ha ju läst den förut o den blir bara bättre o bättre för varje gång! Gillar att jag är med i dikten,jag ska ju självklart få ta del av miljonerna då jag har "huvudrollen" haha :D

2011-05-06 @ 21:43:58
Postat av: Linn

Haha, det var en fin en. Jag har en hel del av dina (och mina) poetiska alster hemma tror jag. Konstigt att vi inte är kända med sådana talanger, va? :p Kram

2011-05-06 @ 23:04:30
URL: http://www.apathyontherise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0