Brrrrrr!!

Brrrr, dom där +1,9 graderna det är ute nu kunde lika gärna varit -19 för inte känns det som plusgrader ute nu?!
Om jag käner mej rätt så kommer jag att sätta i motorvärmaren i bilen lagom till våren, och som vanligt stå där tidigt på morgonen och skrapa rutorna med ett CD-fodral. Utan vantar, såklart, dom ligger inne i lådan.

I alla fall så longerade jag Z idag, började och avslutade gjorde jag med lite arbete från marken (ställa, böja, halt, rygga, öppna mm). Jag är bra nog sugen på att prova ett annat bett på henne, tex tre-delat eller kanske hackamore? Ska rådfråga lite med ägaren först förstås, men jag tror hon skulle gå bra med ett "vanligt" bett. Om inte annat är det ju alltid bra att variera lite.


På lördag ska en equiterapeut kika igenom Z, det ska bli riktigt roligt och intressant att se vad hon säger och gör. Och framför allt om det har blivit någon skillnad sedan förre gången hon kikades igenom. En väldigt stor skillnad från första gången jag red henne är att hon inte är lika oliksidig som hon var då, och absout inte lika "tung" så det är ju bra. Kanske man har bidragit till något bra i alla fall =)


Imorse hade jag och lillan den bästa lämningen so far. Jag hjälpte henne av med jackan och hon fick själv lägga mössan i korgen, sedan tog hon mjukis-kaninen under armen och gick och satte sej hon en av fröknarna som var där. Lilla stora tjejen ♥ Självklart blev hon ledsen då jag sa hejdå och gick ut, men hon måste ju få protestera lite! Inte okej att mamma försvinner sådär!! Som tur är så tar det inte lång stund innan hon är glad och leker igen, och det är guldvärt när fröknarna ringer och berättar hur det går.
Fröken. Fröken. Fröken. Fröken. Vilken konstigt ord det blir om man säger det många gånger på raken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0