Mera färg

Väldans vad tomt och tyst det blir utan lillan och Timmy, dom begav sej nämligen till farfar och farmor idag då det vankas 60-års fest med 60-tals tema i helgen, wihoo! Jag jobbar tydligen imorgon så jag snålåker med Bea och Oskar jag. Det är alltra tur det, någon måste ju hinna stöka bort allt resten av min trio stökat fram =)
Diskmaskinen är igång och jag har handdiskat allt som inte rymdes, toan är städad, hallen är bortstökad och städad, sängen renbäddad, ögonbryn noppade och nu sitter jag här med färg i håret. Jag blev lite skeptisk då man kunde skymta väldigt mycket mörkblått i färgen, men förhoppningsvis är det ingen som skojat och lagt fel och jag får bara en vanlig brun färg i botten.

Ridningen gick bra idag med! Gjorde samma sak som igår, vilket var att rida ut och målet var att få en ärlig och ordentlig frammåtbjudning! Jag struntade fullkomligt var hennes huvud befann sej och koncentrerade mej istället på att få henne att gå FRAMMÅT. Och vist, efter bara ett tag så gick hon nästan av sej självt och hon vevade på riktigt ordentligt där bak och formen kom naturligt. Hon blev väldigt lätt i handen och inte lika låg/lång som hon lätt kan bli utan bar upp sej riktigt bra. Duktig häst!
Igår gick hon som en klocka, men idag fick vi två tvärnitar då hon såg läskiga brevid vägen! Har den där brevlådan verkligen stått där förut? Och den där stora stenen har hon inte legat där... =) Löjliga häst skrälle.


Jag funderar vidare på vad jag ska ha för frisyr på lördag, men hittils har jag inte kommit fram till någonting faktiskt... insperation, kom till mej.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0