Jag nästan kväljes!

Hua! Jag börjar nästan må illa när jag tänker tillbaka till våran -vad som skulle vara- gourmet middag, och jag är inte särskilt finkänslig ska ni veta!


Jag hade i alla fall planerat att göra crepes idag, och innan klockan var 09.00 hade jag stekt plättar och gjort svamp-stuvningen klar (Jag vet! Plötsligt händer det). Denna gången använde jag mej av en fryst svamp-mix av fem olika sorter svamp, och förutom att smaken blev lite mera "vilt" blev det ingen skillnad från tidigare gånger.

Timmy kommer hem, crepesen åker in i ugnen och vi avnjuter en god middag alla tre. Efter noga övervägande bestämmer jag mej för att ta en sista och tredje crepes för att fylla ut magen lite extra (man vet aldrig när man får mat nästa gång!) och när jag skär den i lagoma bitar råkar jag även skära en svamp mitt i tu.
Nu är jag ingen som helst svamp-expert så jag har ingen aning om vad svamparna heter, men just den svampen såg ut som en stor HÅRTUSS när man delade den! En sån där trasslig en man kan hitta i avloppet när man rensar duschen, och jag kan lova att det räckte för att eliminera alla spår av någon matlust... Huuääk! 

Bilden lånad HÄRifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0