Vad för slags peng?

Jag och mina ongar är och hälsar på mina föräldrar påskhelgen i ära, och igår fick vi besök av minst sagt fina påskkärringar. Först råkade mor min spilla halva godisburken över en förskräckt Noel som vist var på fel ställe vid fel tillfälle, och sedan dom norpat åt sej några nävar med godis sa mamma att dom skulle få sej en liten peng också!

"Vad för slags peng? En enkrona eller femma, eller...?", frågade en av kärringarna helt ogenerat och jag var tvungen att bita mej hårt i tungan för att inte börja skratta, haha. Det fick mej att komma ihåg året då min lillasyster och hennes kompis gick runt på Haloween och sa "Bus eller godis! Om ni inte har godis går det bra med en slant!". Tro det eller ej så var det vist folk som ringde till mamma och pappa och hävdade att dom tiggt pengar. Konstigt va?


I tisdags fick vi finbesök i Flurkis i form av Mli och lilla Vanessa. Mli tog till och me med sej kameran i hopp om att få ta lite kort på "nytillskottet" (lillebjoj, altså), men det var lättare sagt än gjort med två små troll springandes preciiiiis där vi skulle fota =) Men duktiga Mli skall icke underskattas, på något vis lyckades hon knäppa många fina kort i alla fall! Kolla:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0