Svåraste beslutet

Idag, tisdagen den 20 feb, har vi fått ta farväl av vad som måste ha varit världens finaste, vackraste och underbaraste lilla kisse. Min Maoui ♥

Inte vet jag vad hon var för ras, eller hur gammal hon egentligen var, men en sak jag med säkerhet vet är att hon är och kommer att bli otroligt saknad...
Jag har aldrig någonsin mött en sån speciell katt som Maoui, det går inte riktigt att sätta ord på... men hon har deffenetivt gett självständighet ett nytt, klokt ansikte. Samma ansikte som tydligt visade vilka hon tyckte vi kunde visa till ytterdörren igen eller som hon kurade ihop sej i knäet hos. Allergisk eller katträdd spelade ingen roll. Maoui bestämde. 

Att se henne gå ifrån den osäkra, rädda katten som helst gömde sej under sängen när jag fick henne, till att bli en självsäker, trygg och glad katt igen är verkligen något alla borde få känna av. Riktig kattlycka. Men tyvärr varar inget för evigt. 

Innerst inne viste jag nog redan vad som väntade när jag klev in i veterinärkliniken 09.10 i morse... Min älskade Maoui hade mått så dåligt den senaste tiden... rasat i vikt så mycket att den man knappt såg skymten av den forne Maoui som annasrs brukar vara så "satt". "Grov benstomme", brukar jag försvara henne med... slukade vatten gjorde hon också och kissade därefter. Ibland inte i närheten av kattlådan...
Blodproverna visade att hon hade väldigt hög diabeteshalt och försämrade njurar... den snälle veterinären berättade att hon kunde börja äta special foder, få sprutor och tabletter varje dag för hennes "sjukdom" men bara för att skjuta upp den oundvikliga en kort tid, då bestämde jag mej. Hon skulle inte behöva lida för att jag ville ha kvar henne så länge som möjligt... händerna skakade och tårarna rann när jag berättade mitt beslut... "Låt henne somna in..."





So this is where we part, My Friend, 
and you'll run on, around the bend,
gone from sight, but not from mind, 
new pleasures there you'll surely find. 

I will go on, I'll find the strength, 
life measures quality, not its length.
One long embrace before you leave, 
share one last look, before I grieve. 

There are others, that much is true,
but they be they, and they aren't you. 
And I, fair, impartial, or so I thought, 
will remember well all you've taught. 

Your place I'll hold, you will be missed,
the fur I stroked, the nose I kissed. 
And as you journey to your final rest, 
take with you this...I loved you best.





Kommentarer
Postat av: diana

:'(

2012-02-20 @ 14:01:40
Postat av: Linnea

Åhnej, jag beklagar verkligen Mois!

2012-02-20 @ 14:40:20
URL: http://www.libney.blogspot.com
Postat av: H

Oh no! Kram på dig! :(

2012-02-20 @ 17:23:51
Postat av: Linn

Nej, vad tråkigt! :( Fina Maoui... Kram på dig!

2012-02-20 @ 17:35:34
URL: http://www.apathyontherise.blogspot.com
Postat av: Mli

Nää fy va tråkigt! :( Otroligt jobbigt beslut att ta men de va nog de rätta. Massor av kramar!

2012-02-20 @ 19:58:03
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad sorgligt :( Jätte tråkigt, känner med dig!

2012-02-20 @ 20:02:08
Postat av: Maya

Sov gott finaste Maoui <3

2012-02-20 @ 20:39:05
Postat av: Mona

å va tråkigt :( vila i frid fina katt!

2012-02-20 @ 22:17:48
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men ååh vad ledsamt!! :`(

Stor kram!!!

2012-02-21 @ 00:55:41
URL: http://bastila.blogg.se/
Postat av: hanna

Huvva.. de är aldrig kul att måsta ta ett sånt beslut:(, men ja tycker de låter som du gjorde helt rätt för lillkissen. Kram påer!

2012-02-21 @ 09:05:39
URL: http://hannasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0