Som i repris



Inatt sov lilla prinsen inne hos mej för första gången! Det gick galant, och som tur var kunde jag somna om relativt snabbt efter varje "pass" fastän dom är dryga timman långa.
Var tredje timma, dygnet runt, gäller altså följande:

*Gå och hämta maten ur kylen
*Han tempas
*Blöjan byts
*Kollar så att sonden ligger där den ska, i magen.
*Kollar om han vill/orkar amma
*Sondmatar
*Pumpar (muuu)
*Går och ställer bm jag pumpat i speciell kyl
*Somnar om, förhoppningsvis. Alternativ äter/vilar/myser om det är dagtid. Sen börjas det om igen =)

Lätt som en plätt, va? Väckarklockan ringde inatt kl: 00.40, 03.40, 06.40 och 09.15, sen klev jag upp "på riktigt" då det vaknas vägning varje morgon vid halv. Eller när jag ringer på klockan =) Det gäller att hålla personalen sysselsatt.



Igår fick vi finbesök i form av både Lina och moster Ida, och Lina tyckte så synd om mej att hon kommer tillbaka idag med både böcker och filmer så jag inte ska bli uttråkad, haha. Bara intiativ. 

Moster Ida och lillprins

Kommentarer
Postat av: Ida

Så mysigt att hälsa på er!Va bra att allt gick bra inatt o att du vaknade ;) Kramisar (Noel hälsar extra till nya lillkusinen!) Kramar

2012-02-08 @ 21:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0