Nybörjar tabbe!

Oj, vilket fint väder det är idag! Det noterade jag från källarfönstret för bara ett tag sedan där jag spenderat dom senaste 4-5 timmarna. Jag har altså inte varit ute.

Tavlan jag påbörjade igår har jag påbörjat på nytt idag. Det visade sej att färgen jag använde som grund + den alldeles för släta ytan gjorde att färgen inte ville fastna ordentligt -mutter morr och fräs- så igår befallnde jag min man att ta hem annan färg att grunda med och en typ skumgummi-roller, och tänk vilken skillnad det blev! Nu behöver jag inte måla två varv för att det ska synas nåt. Sweet!
Det enda dryga med hela historien var ju då att jag var tvungen att börja om från början med tavlan, men det är ju tur att jag har lite tid till övers =)


Nya påbörjade tavlan:


Rätt som det var så började lilla bebis att tumla runt som besatt. Bilden gör sej dock inte rättvis, "kullen" på vänster sida var mera gigantisk irl.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vissa saker får vi nog ändra, t.ex. pratade de om att måla panelen i köket vit vilket även jag skulle vara inne på om det blev något... men jag vet inte om vi får härja hur vi vill. Och så vill man kanske inte lägga ner hur mycket pengar och energi som helst om det är ett hyrt hus. :) Kram

2012-01-24 @ 22:15:13
URL: http://www.apathyontherise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0