Nytt åt, nya möjligheter

Jag av-lade inget Nyårslöfte igår då mina tidigare nyårslöften verkar varit att bryta mina Nyårslöften. Krångligt men sant, så sitället ska jag FÖRSÖKA följande:

*Sluta äta godis på veckorna
*Motionera mera
*Äta mera regelbundet
*Dricka vatten istället för typ dricka
*Göra något annorlunda/spännande i år! (Tiden får utvisa vad det blir..)

Sådärja! Jag tror att mitt "Nyårslöfte" får börja gälla när bebis kommit, för han/hon gallskriker efter choklad och andra onyttigheter hela tiden och jag kan ju inte precis neka heller =) Så är det.

Gårdagen spenderades i alla fall med Åke m fam, och det var verkligen Hur Trevligt Som Helst! På dagen åkte vi (barnen) lite bob, hälsade på hos kaninerna, tände lite tomtebloss och fös lite om kinderna. Sedan blev det att pallra sej in och dona klart för att sedan promenera källarvägen till slutdestinationen (Åkes Place) där det vankades inget annat än Gourmet Middag!

MENY
Förrätt: Laxrullar med rödlök, pepparrot, philadelphia, dill, kräm fräsh
Varmrätt: Plockmat i alla dess sorter och former. Njum! Bla champinjon/kantarell-smördegs-bakelser (typ), hemmagjort bröd, hemmagjord aioli och massa andra "dipper", kräftor, räkor, morötter med fetaost, rödbetor med nån ost m.m m.m m.m
Efterrätt: Chokladbrownie med hallonmousse och pasionfrukt


Om möjligt så växte magen ännu en storlek, och det blev inte bättre av att man norpade åt sej småsaker under hela kvällen.

Jag borde få ett litet nyp i armen för att jag tog så lite bilder igår. Pinsamt lite! Vi hade helt enkelt för trevligt för att jag skulle komma ihåg att föreviga det på bild.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0