2 NRAB, fast tvärtom

Jag tror att jag ska införa en regel i vårat hem från och med nu, att hädanefter är det väldigt olagligt (skulle vilja säga olagligast) att inte andas som man ska och nästan skrämma slag på modern. I detta fall jag.

Lillfis har ju som bekant varit lite förkyld och hostig några dagar, vi var på sjukan i tisdags där vi fick koksalt att droppa i näsan före varje mål och dom refleterade inte över hostan något. "Den går nog över", sa dom.
Det gjorde den inte och igår kväll fick han svårighet att äta pga att han hostade så mycket och andningen började låta hackig och ansträngd.

Vi krafsade snabbt ihop en liten väska med diverse prylar och sedan brassade jag och lillemannen iväg mot akuten där vi relativt fort blev vidareslussad till barn2 avdelningen, och här är vi fortfarande. Våran lille krigskämpe har fått inhalera kokssalt var annan till var tredje timma sen vi kom hit, varvat med något jag inte kommer ihåg namnet på för att lösa upp slemmet i halsen och det har blivit en klar förbättring redan! Det låter fortfarande jobbigt för honom att andas ibland, men han syresätter sej bra och han behöver inte den extra syrgasen längre.

Inatt hoppas jag på liiiiite mera sömn än dom stackars två timmarna jag fick förra natten. Nattinatt, och håll tummarna. Eller nåt.


Kommentarer
Postat av: gotlandsryttare Karro

jahaaa ;D rider du vanligt då? ;)

2012-03-18 @ 08:16:48
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0