belief

Jag har just sorterat igenom lillans gamla kläder i stl 62/68 och plockat fram dom som lilleman kommer kunna tänkas bära i framtiden. Inom en mycket snar framtid med tanke på tempot han växer och att stl 56 sitter som smäck nu. 

Dom flesta som känner mej vet att jag är lite emot dom olika "könsavdelningar" det finns bland barnkläder i affärerna. Varför är det givet att den blåa plutotröjan finns i pojkavdelningen medans en tröja med samma tryck, fast i röd, finns på tjej? Och på flickavdelningen finns enbart jeans med spets, rosetter eller Hello Kitty medans det på killavdelningen är stentvättade AC/DC jeans som gäller. Och kepsar, varför finns inte det på tjejavdelningen? Nej, där är det solhattar i spets som gäller. Och för att byta sida lite, varför finns det inga strumpbyxor på killavdelningen? Strumpbyxorna, som för övrigt är det bästa plagg som finns, är placerade på tjejavdelningen brevid Hello Kitty hyllan. Why?

Nej, det finns inga riktiga tjej-och-kill kläder, eller färger, enligt mej och mycket av lillans garderob är köpt från killavdelningen på affärerna. Tyvärr måste jag dock meddela att vissa av hennes gamla plagg får stanna kvar i lådan för på Grim kommer dom inte, så jag antar att min "tro" inte riktigt är fullbordad ännu ;)


Som den här:



Eller den här:



Eller denna:



Eller den:




Kommentarer
Postat av: Mli

Amen. Varför jag älskar villervalla! Där är de barnkläder, inte tjej och killkläder :-)

2012-05-07 @ 21:53:46
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Beatrice

du vet vart det finns killkläder att hämta:) kram

2012-05-08 @ 03:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0