Hon är så klok, min lilla tjej ♥

Jag och lillan har snört ihop en tigerkaka nu på eftermiddagen som i detta nu står och goar sej i ugnen. Hon är riktigt snabb den där, medans jag hämtade ägg ur kylen hade hon matat ner x antal mått mjöl i socker/smör smeten. Det gjorde inte så mycket, mjöl ska ändå ned och jag vet ungefär hur "tjock" smeten ska vara. Hoppas jag. 


Hon är klok också, ska ni veta!

Luna: Nej mamma, inte röra så hårt. 
Jag: Nähä, så här då?
Luna: Nej, Luna visar.(tar över sleven) Såhär. Mjukt. 
Jag: Okeej...

Och efteråt när jag gett henne den obligatoriska smetsleven så ger hon tillbaka den, halväten!!
 
Luna: Så, nu räcker det. 
Jag: Vill du inte ha mer?
Luna: Nej. Ja vill ha vatten, det är bättre. 
Jag: (håller mej allt vad jag kan för skratt) Ja... det är bättre...


Haha ♥ Vart har hon fått allt detta förstånd ifrån? Inte är det då jag, jag har allt mitt kvar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0