Flippflopp



Idag skippade vi måndagsträningen i schtan då det ju var valpiskurs igår och imorgon igen. Tre dagar i rad kändes som att ta i... men vi har tränat lite småsaker hemma istället! 

Fotgåendet har verkligen gått i rätt riktning! Nu kan det dröja någon/ra sekunden innan jag klickar/belönar, och han håller sin plats bra med fin kontakt och trevlig attityd. Duktig kille! Inomhus tränade vi lite vacker tass, high five (ten?), lekapport, "stå" och tandvisning. Tandvisningen har vi kommit så långt med att han är helt stilla när vi håller om nosen och lyfter på läpparna, lite skillnad från i början då han bara högg efter fingrarna hela tiden, haha!♥


Det roligaste han vet är att som avslut få bita tag och busa med ärmen på tröjan, och ibland (om jag är på riktigt bra humör, samt har på mej en icke sprillans ny tröja) får han göra det. Som idag.
Han blev överlycklig och väldigt övertaggad, och det slutade med att han blev lite väl våldsam och råkade bita ett litet jack i min hand. Jäkla nålar till tänder... jag gav ifrån mej ett väldigt högt och pipigt "Aj!", ställde mej upp och vände en väldigt förskräckt valp ryggen. Efter en stund gav jag honom en ny chans till lek, och han fattade verkligen galoppen för sen lekte han mycket lugnade och finare. 

Jag avslutar denna kväll med en bild av grabbarna grus. Eller ja, två bilder. 



Kommentarer
Postat av: Annika

Fin blogg :)

Svar: tack så mycket =)
Moa Bergström

2012-09-20 @ 06:21:14
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0