Måndag och hundträning. Som sagt

Dagens hundträning ikväll gick verkligen ASbra! Helt opartisk måste jag säga att vi nog har den finaste hunden ♥

Först blev det kontraktövning, och det är vi ju bekanta med så det var ingen som helst match trots all störning. Eftersom jag har lärt honom att inte ta godis ur min öppna hand kunde jag hålla handen med godis brevid, under och över huvudet på honom och han höll ändå ögonkontakt. Sååå duktig! 


Sedan blev det hundmöten, och det gick grymt bra det med. Jag backar fortfarande (jag backar, han går frammåt på min vänstra sida) och belönar honom när han tar kontakt och håller sej i "rätt kområde", och han brydde sej nästan inte om dom andra hundarna trots dom ibland bara var drygt en halvmeter ifrån honom.

Efter ett klockrent möte där han höll bra kontakt hela tiden och dessutom befann sej i rätt position så avslutade vi och han fick leka av sej med Turid som suttit och tittat på. 

Jag är bara lite stolt över honom. Okej, mycket.






Jaja, tjata inte. Jag är så jättemycke-mega stolt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0