Kursavslut och gym

-Bröööööööööööööl- Jag vill inte att kursen ska vara slut, vi är ju inte färdiga än =) Det enda negativa med hela den där tävlingslydnadskursen är att den var alldeles, alldeles för kort. MINST 20 träffar till!  Flip har utvecklats så otroligt mycke att man nästan skulle kunna tro att det är en annan hund jag har med mej =) *stolt matte*
 
 
Idag var det ju som sagt kursavslut, och i och med det så hade vi en liten "låtsas tävling" där vi fick välja 2 moment ur Klass 1 och göra dom helt tävlingsmässiga (om vi ville. Vi ville) Jag valde apport och inkallning. 
 
Inkallningen gick jätte bra! Den jag ska tänka på är att inte typ böja mej fram och titta på honom när jag säger "Stanna", jag gjorde vist det, hehe. Och sen att han blev lite flamsig vid ingången ignorerar jag, han är ju bara liten ♥ Farten var Bra. 
Apporten tar han, men han håller den lite slarvigt så vi ska jobba lite (mycket) på ett bättre gripande där, fick jätte bra tips så jag vet hur jag ska gå till väga. Helt över lag tyckte hon som jag, att han har en otroligt bra attityd, och med tanke på hur mycket han utvecklats så skulle man nästan kunna ta honom för en annan hund än den jag kom med första gången =)
Jag vill kursa meeeeera! Eller hålla stenkoll på var våran kursledare är och tränar själv så jag kan komma dit. Vi kan ju ge varandra lite tips (Läs: Hon kan ge mej lite tips) Mjeheheehehee...
 
 
Efter kursen så blev det ju som sagt gymmet som gick helt över förväntan. Iof hade jag nog inga förväntningar, men ändå. Jag lunkade på i ett stadigt tempo (10 km/h) i en hel halvtimma innan jag kände att det fick vara nog för idag och avslutade med plankan i 3 min (planka så länge jag orkar - vila 10 sek - planka så länge jag orkar - vila 10 sek osv) och stretching. Herreminjeee vad jag saknat den dära benstretcharen! Tyvärr kunde jag konstatera att jag minskat 5 grader sedan sist.... huhu. 
 
Före:
 
Efter:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0