Att skämta med mamma

Jag pratar med mamma i telefon:

Jag: Mamma vet du vad! Jag storstädade igår, och idag ser det precis likadant ut som efter jag städat!
Mamma: Men har du hunnit osnygga redan?
Jag: Neej men asså, det ser likadant ut som EFTER jag städat.
Mamma: Men vist är barnen borta? Har du redan hunnit osnygga?
Jag: Nääe mamma. Det är lika städat nu som igår, efter jag städat. 
Mamma: Hahahaha
Jag: ....ja menar att det är städat fortfarande. 
Mamma: Ja, det är ju för att du är ensam hemma. När inte barnen är hemma blir det inte lika ostökigt. 
Jag: ... du är inge rolig å skämta med....



Skämt ska inte förklaras. Det är som en oskriven regel för kul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0