Lilla hjärtat ♥

Jag lovar, ingen har sån otur som våran lille prins Grim ♥ 


I eftermiddag var vi ute med några grannar i lekparken på gården. Barnen lekte, solen sken och det regnade 1000-lappar från himlen. Ungefär så, förutom pengabiten då. 

Just som vi är på väg för att gå och spana in dagis utbyggnadssprojekt (dom bygger ut mot vårat gamla vardagsrum) så hör jag hur Anette ropar till och pekar mot Grim. Jag pinnar på lite fortare och när jag kommer närmare ser jag hur 2 fula humlor cirkulerar ovanför honom.

Han hann gripa tag i en med handen innan jag rusat fram och viftade bort den andra som satt sej under ögat på honom. Han skriker till och jag ser hur han på något vis fått in en humla i munnen också, gröper ur den ner på marken och stampa, stampa, stampa!! Usch usch usch.

Sedan blev det ju såklart till att trösta en mycket ledsen Grim och försöka se om han blivit stucken i munnen. Det var inte ett dugg lätt. Han fick i alla fall en glass och isvatten att dricka och förutom att han var väldigt svullen både på handen och under ögat tycktes jag se att tungan var svullen också. 

112

Ambulans

Sjukhus


Innan ambulansen kom
 
Lillprinsen i ambulansen



Fika efter avklarat sjukhusbesök där dom konstaterat att han reagarat "normalt" och inte överreagerat, men med tanke på hans ålder var det väldigt klokt att jag ringde och han fick komma in.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men usch vad obehagligt! Tur att det gick bra :)

2013-07-11 @ 08:32:32
URL: http://frokenfraken.blogg.se
Postat av: Sandra

Stackras liten:(

2013-07-12 @ 13:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0